Jesteś tutaj: Strona główna > Informacje> Praca wirtualna z WOM

Praca wirtualna z WOM

 

Nauczycielu! Pomagamy Ci pracować zdalnie – propozycje konsultantów

Narzędzia cyfrowe, materiały edukacyjne, przydatne linki, propozycje działań. Aktualne i praktyczne! Sprawdź poniższe zakładki!

Sprawdź, jakie szkolenia on-line realizujemy w WOM>>

Nauka zdalna

Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół LINK>>

MEN opracowało poradnik dla dyrektorów, nauczycieli, rodziców i uczniów:

"Kształcenie na odległość - poradnik dla szkół" LINK>>

Lekcje z internetu – ruszył serwis gov.pl/zdalnelekcje

  • Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Ministerstwem Cyfryzacji i NASK przygotowały propozycje dla nauczycieli i dyrektorów do zdalnej nauki z uczniami. Tematy na każdy dzień i dla każdego przedmiotu, a także propozycje materiałów, na bazie których można zdalnie poprowadzić zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych – wszystko to można znaleźć na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje  LINK>>
  • Lekcje on-line, prowadzone m. in. przez nauczycieli z województwa śląskiego. Dostępne na  stronach: TVP3, TVP Rozrywka, TVP Sport oraz TVP Historia 

Edukacja w czasach pandemii

Zapraszamy do zapoznania się z publikacją "Edukacja w czasach pandemii..." pod redakcją Jacka Pyżalskiego przy współpracy profesorów: Henryka Mizerka i Macieja Tanasia. Bardzo szybko opracowana i bardzo aktualna, bo odpowiada na obecne potrzeby nauczycieli i wyzwania, szczegónie jak pracować z uczniem w czasach COVID_19 i jak zorganizować proces edukacji on-line? Jak zauważyliśmy w przedstawiony przez Marlenę Plabańską model nauczania na odległość (s. 39) wpisuje się opublikowany na naszej stronie scenariusz lekcji zdalnej pt. Fizyka - o Grawitacji. A to, co dla Naszej placówki doskonalenia nauczycieli najważniejsze -oto  Anna Kaludo opisując różne strategie kształcenia na odległość na pierwszym miejscu proponuje Metodę WebQuest (s. 46 podręcznika), którą od lat upowszechniamy wśród nauczycieli. Ponadto wszystkie opublikowane w naszej wirtualnej sieci nauczycieli WebQuesty i scenariusze to przykłady praktycznego podejścia bazującego na konstruktywizmie oraz zakładające e-twórczość i kreatywność uczniow, a są to kolejne postulaty tej publikacji! LINK>>

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych: DANE OSOBOWE BEZPIECZNE PODCZAS ZDALNEGO NAUCZANIA

W związku z pandemią koronawirusa poczta elektroniczna i inne elementy pracy grupowej, takie jak narzędzia konferencyjne lub komunikatory internetowe stały się wsparciem dla wielu uczniów i nauczycieli, wykorzystujących zdalne metody nauczania. Korzystając z nich, warto pamiętać o bezpiecznym przetwarzaniu danych. LINK>>

Ocenianie w czasie zdalnej pracy szkół


1. Zarządzenia dyrektora


Opracowanie: Cezary Lempa, nauczyciel konsultant RODN „WOM” w Katowicach.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 zaleca dyrektorom szkół wprowadzenie zmian w szczegółowych warunkach i sposobach oceniania wewnątrzszkolnego uczniów. Problemem jest sposób wprowadzenia zmian. Cytowane Rozporządzenie w § 1. Wskazuje, że W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dyrektor jednostki systemu oświaty odpowiada za organizację realizacji zadań tej jednostki z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, zwanego dalej „innym sposobem kształcenia”. Ten zapis upoważnia dyrektora do podjęcia decyzji (uwzględniając konsultacje z nauczycielami) w zakresie dostosowania oceniania do tych szczególnych warunków. Trafnym sposobem wydaje się zastosowanie Zarządzenia dyrektora.

W przygotowanych dla Państwa materiałach proponujemy przykład ramówki takiego zarządzenia (załącznik 1) oraz przykład zarządzenia wprowadzającego zmiany w ocenianiu w szkole (załącznik 2). Trzeci dokument to rozważania na temat zmian w szczegółowych warunkach i sposobach oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, pytania które mają na celu pobudzić refleksję nad zmianami w ocenianiu w szkole. Zachęcamy do lektury.

2. Co i jak oceniać na odległość? Przykładowe formy oceniania oraz sprawdzania wiedzy i umiejętności.

Opracowanie: dr Ewa Chorąży, konsultantka RODN “WOM” w Katowicach.

Konieczność sprawdzania wiedzy i umiejętności w obecnej sytuacji jest wyzwaniem. Zastanówmy się, jak kształcić i co oceniać, bo ocena (szczególnie z odpowiednim komentarzem)  to też kształcenie. Musimy przy tym wszystkim ocenić spełnienie wymagań edukacyjnych przez ucznia w ograniczonej formie. LINK>>

3. W jaki sposób stworzyć test w Formularzach Google?

Tutorial – opracowanie: Aldona Ferdyn, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.

Formularze Google umożliwiają tworzenie testów on-line, m. in. z wykorzystaniem przygotowanych szablonów. Aplikacja oferuje różne rodzaje pytań np.: zamknięte  jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, lista rozwijana,  krótka i długa odpowiedź, skala liniowa, siatka jednokrotnego wyboru. Do pytań możemy dodawać dowolną grafikę i filmy. Aplikacja umożliwia łatwe administrowanie, test można szybko zablokować przed ponownym  przesłaniem. Automatycznie tworzone są statystyki w postaci wykresów i w przejrzysty sposób widoczne są odpowiedzi. Bezpośrednio po wypełnieniu i przesłaniu testu, użytkownik może zobaczyć swoje wyniki. Użytkownicy mogą rozwiązywać przesłane testy bez konieczności logowania się. Instrukcja obsługi LINK>>

Przykładowe testy.

Opracowanie: dr Ewa Chorąży, Maria Syta i Aldona Ferdyn, konsultantki RODN “WOM” w Katowicach.
  • Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów. Przykładowy test z historii, sprawdzający rozumienie tekstu czytanego – klasa V SP do podręcznika „Wczoraj i dziś” wydawnictwa „Nowa Era”, udostępnionego w wersji online LINK>>
  • Sprawdzian z matematyki. Przykładowy test z zakresu znajomości działań na liczbach - SP LINK>>
  • Pippi Pończoszanka. Przykładowy test z lektury "Pippi Pończoszanka" Astrid Lindgren - SP LINK>>
  • Przykładowy test przygotowany z użyciem zadań maturalnych opracowanych i publikowanych przez CKE. LINK>>

Narzędziownik

1. Google Hangouts – platforma komunikacji

Tutorial - opracowanie: Maria Wilk, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.

Darmowa aplikację Google Hangouts do prowadzenia wideo lekcji. Aplikację można wykorzystać w szkoleniu online dla grupy 10 uczestników. Google zapowiada, że zwiększy tę liczbę na okres pandemii. Udostępniamy krótki tutorial jak korzystać z aplikacji. LINK>>

2. Padlet - wirtualna tablica

Tutorial - opracowanie: Aldona Ferdyn, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach. 

Padlet to aplikacja służąca do tworzenia, gromadzenia i udostępniania zasobów m.in. prezentacji, materiałów tekstowych, graficznych, filmów, linków do stron internetowych. Aplikacja umożliwia nagranie 5-minutowego filmu bezpośrednio z komputera czy 15 -minutowego nagrania głosowego. Padlet dostępny jest w Internecie i na urządzenia mobilne. Zgromadzone zasoby na tablicy można przeglądać bez konieczności logowania się.

3. Blogodydaktyka


Opracowanie: Marek Szafraniec, konsultant RODN" WOM" w Katowicach.

Blogodydaktyka: Przedstawiamy  prezentację dotyczącą prowadzenia zdalnego nauczania za pomocą edublogów. Blogodydaktyka to metoda, w której blog jest wykorzystywany w różny sposób jako platforma do komunikacji i nauczania na odległość, przenosi je poza obręb szkoły. Może on być narzędziem komunikacyjnym w procesie dydaktycznym, w którym bazową część stanowi porozumiewanie się nauczyciela z uczniem. Blog ułatwia komunikację nauczyciela z uczniami intensyfikując ich interakcje i zwiększa aktywność uczniów. Stwarza przyjazne dla uczniów środowisko nauczania, ułatwia komunikację z uczniami. Nauczyciel w blogu może zamieszczać ćwiczenia, testy, quizy, treści i zadania z e-podręczników, otrzymywać informacje zwrotne od uczniów, a nawet prowadzić dyskuskje on – line. Może też publikować materiały, podcasty, prezentacje, pliki do ściągnięcia czy też ciekawe zasoby cyfrowe). Zapraszam do zapoznania się z prezentacją, mam nadzieję, że wzbudzi takie samo zainteresowania jak prezentacja na temat Mobilnych aplikacji edukacyjnych (w ciągu pierwszego tygodnia ponad 2000 wejść). Podobnie jak w poprzedniej większość slajdów zawiera aktywne linki przede wszystkim do różnego typu blogów nauczycielskich. LINK>>

4. Dydaktyka cyfrowa w epoce smartfona 

Opracowanie: Marek Szafraniec, konsultant RODN" WOM" w Katowicach.

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat Mobilnych aplikacji edukacyjnych i możliwości ich wykorzystania podczas nauczania przedmiotowego i w zajęciach pozalekcyjnych. W prezentacji można znaleźć wiele przykładowych aplikacji z takich kategorii jak Smart Tools (użyteczne na przedmiotach matematyczno – przyrodniczych), gry i quizy logiczne, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Są także aplikacje i zasoby do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.  W prezentacji można także znaleźć odnośniki do stron internetowych i publikacji zawierających przykładowe scenariusze lekcji z wykorzystaniem mobilnych aplikacji edukacyjnych. Wiele slajdów ma aktywne łączą, wystarczy kliknąć w ekran przy pełnym widoku. LINK>>

5. WebQuest w cyfrowej szkole

Opracowanie: Marek Szafraniec, konsultant RODN" WOM" w Katowicach.

LINK>>

6. Blogger


Tutorial: opracowanie Marek Szafraniec, konsultant RODN" WOM" w Katowicach.

Tutorial przedstawia krok po kroku, jak stworzyć, konfigurować i prowadzić bloga nauczycielskiego (edubloga) w bezpłatnej aplikacji Google - Blogger.com. Opisuje jak edytować układ bloga, jak dodawać strony, gadżety i dodatki, takie jak etykiety, popularne posty oraz jak edytować stronę "O mnie".Tutorial pokazuje także najważniejsze funkcje edycji postów w serwisie Blogger, m.in. w jaki sposób dodać link, zdjęcia i filmy do postu. Ponadto przedstawia, w jaki sposób można zmienić ustawienia w blogu - zmienić nazwę i adres bloga, dodać opis bloga, współautorów, zmienić czas wyświetlania postów, co należy zrobić, by łatwiej byłó go wyszukać. Wskazuje jak zmienić ustawienia, aby móc moderować komentarze oraz by blog był wyświetlany tylko przez wybrane osoby (np. uczniów) lub był prywatny. Założenie edubloga pozwoli nauczycielom na prowadzenie edukacji zdalnej z możliwością uzyskanie informacji zwrotnej od uczniów w formie komentarzy lub przesyłanych plików na podany adres mailowy. Blog jako narzędzie dydaktyczne służy prezentowaniu różnych treści oferując duży wachlarz środków wyrazu: materiałów interaktywnych, obrazów, filmów, gier, aplikacji. To ważne. Nie należy ograniczać się wyłącznie do tekstu, ponieważ pozostałe środki ekspresji bardziej przykuwają uwagę i angażują - tak twórcę witryny, jak i jej odbiorcę. Nauczyciel w blogu może zamieszczać ćwiczenia, testy, quizy, treści i zadania z e-podręczników, otrzymywać informacje zwrotne od uczniów, a nawet prowadzić dyskuskje on – line. Może też publikować materiały, podcasty, prezentacje, pliki do ściągnięcia czy też ciekawe zasoby cyfrowe). LINK>>

7. Praca w chmurze – wykorzystanie Aplikacji Google

Tutorial - opracowanie: Maria Wilk, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.

Praca w chmurze to praca z aplikacjami lub usługami udostępnianymi w Internecie. W tutorialu przedstawione są możliwości pracy w Aplikacjach Google, takie jak: tworzenie, importowanie, udostępnianie, przywracanie dowolnej wersji dokumentu oraz praca grupowa nad dokumentem. Praca w chmurze umożliwia tworzenie projektów przez uczniów. Udostępniamy tutorial jak pracować z aplikacjami w chmurze. LINK>>

8. Formularze Google – tworzenie ankiet

Tutorial - opracowanie: Maria Wilk, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.

Formularze Google umożliwiają przeprowadzenie badań z różnych tematów i poznanie opinii osób ankietowanych. W warunkach szkolnych można takie badania przeprowadzać wśród uczniów, rodziców jak i nauczycieli. Opracowaną ankietę wysyłamy elektronicznie. Wyniki są automatycznie opracowane. Udostępniamy tutorial jak utworzyć ankietę. LINK>>

9. Sprawdzanie wiedzy uczniów online – aplikacja Quizizz

Tutorial - opracowanie: Maria Wilk, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.

Aplikacja Quizizz pozwala w prosty i szybki sposób tworzyć testy sprawdzające wiedzę uczniów. Dużą zaletą jest także możliwość korzystania z gotowych testów udostępnianych prze innych użytkowników aplikacji. LINK>>

10. Google Classroom - opracowanie: Maria Wilk, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach

Google Classroom jest darmową aplikacją, dostępną dla szkół jako część pakietu G-Suite. Pakiet ten podlega procedurze dość uciążliwej, w warunkach pandemii, rejestracji. Jednak z aplikacji Classroom można korzystać również z konta osobistego Google i jest to bardzo interesująca możliwość, ponieważ dzięki Classroom można prowadzić bardzo zaawansowane zajęcia zdalne. Można udostępniać uczniom materiały edukacyjne w formie prezentacji, plików tekstowych, grafiki, filmów, a także testować uczniów w postaci urozmaiconych w formie testów.

Wszystkie aktywności uczniów i nauczyciela są rejestrowane, w tym oceny wystawiane uczniom.

Przedstawiamy tutorial, który pomoże wszystkim nauczycielom wprowadzić Google Classroom do swojego zestawu narzędzi dydaktyki. LINK>>


Propozycje

1.Czym jest MERGE CUBE?

Zapraszamy na stronę bloga “TiKowy Nauczyciel”, LINK>> gdzie można przeczytać o tajemniczej i magicznej Kostce Merge Cube za pośrednictwem której możemy w dłoni "trzymać" różne elementy, modele: układ słoneczny, wulkan, serce, czaszkę.... możliwości jest bardzo dużo.

To sześcienna kostka z nadrukowanym kodem na każdym z sześciu boków, która przy pomocy smartfona z systemem Android lub iOS pozwala stworzyć rozszerzoną rzeczywistość. Możemy również wykorzystać GoogleVR (dedykowane MERGE). Uczniowie mogą za pomocą smartfona lub tabletu trzymać różne trójwymiarowe obiekty na wyciągnięcie ręki. Kostkę można wydrukować na grubszym papierze i skleić zamiast kupować w internecie (130,00 zł). To działa, sam sprawdziłem. Zapraszam do bloga TiKowy Belfer autorstwa Justyna Klimczyk, gdzie wszystko jest opisane. To jej zawdzięczamy odkrycie tej aplikacji. LINK DO FILMU>>

CANVA 

Samouczek, w którym pokazano, jak działa program Canva oraz jak w prosty i szybki sposób stworzyć w nim infografikę. To Prosta instrukcja programu Canva do tworzenia prezentacji, plakatów, kart pracy i wielu innych grafik za darmo LINK>>

 

Wirtualna sieć współpracy

Wirtualne sieci współpracy nauczycieli w ośrodku LINK>>

Sieć: Metoda WebQuest i cyfrowe narzędzia edukacyjne. 

Grupa skupia osoby zainteresowane wykorzystywaniem w nauczaniu Metody WebQuest i cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Celem jest stworzenie sieci nauczycieli pracujących i zainteresowanych Metodą WebQuest, a także wymianą doświadczeń na temat wykorzystywanych w nauczaniu mobilnych aplikacji edukacyjnych i cyfrowych narzędzi i zasobów. Zakładam, ze w grupie będziemy się wymieniać doświadczeniami i prezentować autorskie WebQuesty. Serdecznie zapraszam do współpracy!

LINK DO SIECI>>

 

Propozycje

Praca w czasach #zostanwdomu

Podcast - do posłuchania "NBPortal-co to jest i dla kogo?" cz.1. i cz.2

Opracowanie: Anna Czarlińska-Wężyk, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.

Dla kogo ten podcast? Dla nauczycieli przedmiotów ekonomicznych i podstaw przedsiębiorczości oraz szkolnych doradców zawodowych i wychowawców.

Portal udostępnia rzetelną wiedzę o podstawowych mechanizmach rynkowych, a także kształtuje postawy przedsiębiorcze i ekonomiczny sposób myślenia, które są warunkiem aktywnego uczestnictwa w życiu gospodarczym. 

Posłuchaj co można tam znaleźć:

Rozgrywki esportowe (komputerowe) dla uczniów szkół z całego kraju.

Jest to inicjatywa non profit, mająca na celu zachęcenie uczniów do pozostania w domu (zarówno zawodników, jak i kibiców). Umożliwia ona również nauczycielom WF realizację zagadnień z podstawy programowej WF w trybie zdalnym. Mecze będą odbywały się codziennie w czasie trwania zawieszenia zajęć szkolnych. Regulamin rozgrywek LINK>>

Propozycje do pracy zdalnej:

http://sienkiewicz.promocjaksiazki.pl/przygoda/

Cykl czterech lekcji poświęconych powieści Henryka Sienkiewicza W pustyni i w puszczy, powiązany z internetową platformą wiedzy i grą planszową. Rzecz powstała w ramach projektu Instytutu Książki, pod merytorycznym kierunkiem pracowników Wydziału Polonistyki UJ. Platforma dostarcza dzieciom sporo interesujących i przyjaźnie podanych informacji na temat książki i kontekstu jej powstania, pozwala także samodzielnie sprawdzić wiedzę. Obok materiałów przeznaczonych dla dzieci, na platformie znajdują się sprawdzone w praktyce scenariusze lekcji, które można pobrać bezpłatnie (http://sienkiewicz.promocjaksiazki.pl/przygoda/ - zakładka Edukacja), gra planszowa dla chętnych do zakupienia.

Teatr Wielki Opera Narodowa

Teatr Wielki Opera Narodowa – możliwość zobaczenia on-line wielu spektakli (np. Bajko, gdzie jesteś?, Śpiąca królewna, Straszny dwór, Tosca), wirtualny spacer po Teatrze Wielkim i po wystawach w Galerii Opera (np. Władysław Hasior, Viva Moniuszko, Ignacy Jan Paderewski. Anatomia geniuszu). LINK>>

Materiały edukacyjne

100 lat temu urodził się Karol Wojtyła, papież Jan Paweł II
Czytaj więcej>>

Szkoła branżowa

Opracowanie: Maria Kaczmarek, Małgorzata Łukaszewska, konsultantka RODN" WOM" w Katowicach.
  • Materiały dla dyrektorów szkół kształcących w zawodach szkolnictwa branżowego i nauczycieli kształcenia zawodowego: Planowanie procesu dydaktycznego - branżowa szkoła II stopnia.  LINK>>

Nauka języka angielskiego z zasobami Internetu

Opracowanie: Joanna Drążek, konsultantka RODN “WOM” w Katowicach.
  • Nauka języka angielskiego z zasobami Internetu  LINK>>
  • Scenariusz lekcji rozwijającej zakres słownictwa, umiejętność rozumienia ze słuchu oraz umiejętność wypowiedzi w języku angielskim LINK>>

Matematyka w czasie pracy zdalnej


Opracowanie: Maria Syta, konsultantka RODN “WOM” w Katowicach.
  • Zestaw pytań powtórzeniowych dla klasy 5 szkoły podstawowej    z matematyki z zakresu  podstawy programowej LINK>>
  • Przykłady zadań na egzamin po ósmej klasie szkoły podstawowej opracowane na podstawie informatora CKE  i egzaminu w 2019 r. LINK>>
  • Propozycje LINK>>

Edukacja prozdrowotna


Opracowanie: dr Tomasz Grad, konsultant RODN “WOM” w Katowicach.
  • Jak zachować sprawność fizyczną w dobie totalnego bezruchu? LINK>>
 

 

Ćwiczenia i scenariusze

1. Jak funkcjonuje państwo - jak się w tym odnaleźć? 

Opracowanie: Anna Czarlińska-Wężyk, konsultantka RODN “WOM” w Katowicach.

2. Kalejdoskop niesamowitych zawodów

Opracowanie: Anna Czarlińska-Wężyk, konsultantka RODN “WOM” w Katowicach.
  • Scenariusz wraz z kartą pracy i prezentacją do zajęć z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego LINK>> 
  • Prezentacja LINK>>

3.  Dlaczego wszystko spada? – lekcja o grawitacji

Scenariusz lekcji z wykorzystaniem zasobów internetowych.

Opracowanie: Marek Szafraniec, konsultant RODN" WOM" w Katowicach.

 

Przedmiot: Fizyka z elementami Matematyki LINK>>

Podstawą do stworzenia scenariusza lekcji on-line z wykorzystaniem mobilnych aplikacji edukacjnych jest zamieszczona pod scenariuszami matryca/szablon lekcji on-line LINK>>

Przykład dobrej praktyki: Fanpage - Radosna szkoła Staszic oczami nauczyciela

Szkolny fanpage konsultanta RODN "WOM" w Katowicach dr Pawła Matyszkiewicza prowadzony od czterech lat. Przykład pracy i stałej obecności w każdym czasie nauczyciela i wychowawcy z uczniami i ich rodzicami. Najczęściej poruszane tematy: historia, wiedza o społeczeństwie, wychowanie, wolontariat, "mała ojczyzna", zdrowy tryb życia. Zapraszam zainteresowanych nauczycieli do zajrzenia na mój fanpage - Radosna szkoła Staszic oczami nauczyciela. Może ja zainspiruję Was, a Wy mnie. link>>

Biuletyn Metodyczny - Naucznie Zdalne

 

Bezpłatne materiały do nauki zdalnej od wydawnictwa MAC

W odpowiedzi na potrzeby nauczycieli, uczniów i obowiązkową naukę zdalną wydawnictwo MAC Edukacja przygotowało bezpłatne zasoby do nauki zdalnej, obejmujące materiały do wychowania przedszkolnego i edukacji szkolnej. Podręczniki, ćwiczenia, materiały interaktywne pomocne w nauce zdalnej i jej codziennej organizacji dostępne są na stronie www.mac.pl/publikacje

Szukając potrzebnej publikacji możecie Państwo skorzystać z podziału na cykle i klasy. Niezbędny fragment możecie Państwo udostępnić bezpośrednio swoim uczniom, np. za pośrednictwem dziennika elektronicznego, mailem lub komunikatorem w jednym z serwisów społecznościowych. Zapraszamy do korzystania! 

Zachęcamy również do korzystania z pozostałych, bogatych e-zasobów przygotowanych przez Zespół MAC, które ułatwią pracę on-line oraz zdobywanie wiedzy poprzez dostęp do różnorodnych treści i materiałów edukacyjnych, a zwłaszcza z:

  • MAC Akademii - w której znaleźć można materiały dydaktyczne. Biblioteka akademii zawiera programy nauczania, plany wynikowe, rozkłady materiału, scenariusze lekcji, testy i sprawdziany, karty pracy, publikacje on-line, prezentacje cyklowe, pliki muzyczne, programy komputerowe i e-podręczniki. Akademia MAC to nie tylko materiały wspierające warsztat pracy nauczyciela, ale też źródło inspiracji oraz miejsce zdobywania dodatkowej wiedzy o świecie  - https://www.mac.pl/akademia
  • E-konferencji - to nowoczesna i wygodna forma wideospotkań internetowych przygotowanych specjalnie dla nauczycieli oraz wychowawców szkół i przedszkoli. To już kilkaset nagrań na różnorodne tematy - https://www.mac.pl/e-konferencje
  • Społeczności @ktywni - dołącz do licznej społeczności nauczycieli i dyrektorów dzielących się co dzień poradami - https://www.facebook.com/groups/MacAktywni/
  • E-wizyt MAC – sprawdź najnowsze oferty wydawnictwa MAC Edukacja – szybko, wygodnie, z domu, przez Internet! Dzięki e-wizytom dowiesz się o najnowszych materiałach oraz narzędziach wspierających pracę nauczyciela wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej oraz klas 4-8.

Przydatne link

Szanowni Państwo,

Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęca do zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej dostępnej pod adresem epodreczniki.pl. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączonych pismach.

Z poważaniem

Alina Sarnecka

Dyrektor Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji

Załączniki:

Funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej epodreczniki.pl.docx

Komunikat w sprawie nowych funkcjonalności Platformy epodreczniki.pl.docx

Bezpłatny dostęp do zasobów Mozaik Education!

Serwis Mozaik Education wraz z prezentacjami 3D będzie do 15 czerwca bezpłatny. Zasoby Mozaik, w tym gotowe multimedialne prezentacje pozwalają na interaktywne lekcje, dzięki którym można zgłębić każdy dowolny temat. Ważne, prezentacje można wyświetlić na smart telefonie oraz tablecie. Można też korzystać z e-podręczników wraz z interaktywnymi modelami 3D, filmami edukacyjnymi i ćwiczeniami,

Linki do zasobów:

Globalquiz.org

Globalquiz.org jest stroną internetową zawierającą szereg quizów z prawie każdej dziedziny wiedzy. Każda gra składa się z dziesięciu pytań, które są dobierano losowo z istniejącej bazy. Po udzieleniu odpowiedzi automatycznie uzyskujemy informację zwrotną. System pokazuje nam także procentowy udział osób z różnych krajów, które odpowiedziały na to pytanie poprawnie. Strona ta oferuje nam pytania z bardzo wielu dziedzin np. literatury, sztuki, historii różnych krajów, biologii, języków i wielu innych. Pojedyncze quizy wybieramy z działu Odkrywamy, w którym są trzy zakładki: Ciekawostki, Najtrudniejsze Zadania czy Mapa Wiedzy. Kiedy już sprawdzimy swoją wiedzę indywidualnie, to możemy podjąć międzynarodową rywalizację w trybie Areny. Ten tryb jest bardzo wymagający, ponieważ potrzebna jest wiedza ze wszystkich dziedzin tej gry. Mamy ograniczony czas na odpowiedzi i uzyskany wynik (punktowy) możemy porównać z innymi uczestnikami quizu. Poza tym możemy stworzyć swoje indywidualne konto (profil) po zarejestrowaniu się lub zalogowaniu poprzez Facebooka lub Google +. W zakładce Profil możemy sprawdzić nasze mocne oraz słabe stronę w procentowym wykazie odpowiedzi na pytania, na które odpowiadaliśmy. Każdy zalogowany uczestnik quizu może dodawać własne pytania oraz informacje zwrotne. 

Zdrowie publiczne

Przydatne linki w dobie zakażeń Koronawirusem SARS-CoV-2

  • Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach - znajdziecie aktualne wskazania dotyczące zasad higieny oraz postępowania w czasie zagrożenia epidemicznego w województwie śląskim: http://www.wsse.katowice.pl/
  • Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny (NIZP-PZH) – aktualne dane dotyczące sytuacji w Polsce oraz wskazania jak postępować: https://www.pzh.gov.pl/
  • Krajowe Centrum ds. AIDS (Agenda Ministra Zdrowia) – jak pomóc osobom zakażonym wirusem HIV: https://aids.gov.pl/
  • Komenda Główna Policji – aktualne informacje jak ustrzec się przed oszustami i nie być ofiarą przestępstwa w czasie zagrożenia epidemicznego, co zrobić, jak stałeś się ofiarą: http://www.policja.pl/
  • Piosenka instruktażowa o koronawirusie dla dzieci i młodzieży z tłumaczeniem. https://www.youtube.com/watch?v=BtulL3oArQw
  • Bezpłatne wsparcie psychologiczne świadczone przez  pracowników Centrum Psychiatrii w Katowicach im. dr. Krzysztofa Czumy na rzecz osób potrzebujących wsparcia psychologicznego i porady lekarskiej z powodu epidemii i jej skutków. Czytaj więcej>>