Zakres tematyczny
|
Prowadzący
|
Proponowane treści
|
- Dziecko przewlekle chore w szkole
|
Marianna Kłyk
|
-
Homeostaza.
-
Dziecko przewlekle chore- charakterystyka.
-
Omówienie niektórych chorób przewlekłych (np. cukrzyca, choroby układu krążenia, choroby alergiczne - inne - jednostki chorobowe do ustalenia przez radę pedagogiczną)
-
Postępowanie nauczyciela w przypadku wybranych schorzeń przewlekłych dzieci.
|
- Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, indywidualizacja nauczania
|
Dorota Rembiasz-Gaborska
|
-
Ocenianie uczniów w przepisach prawa. Ocenianie jako klucz do motywowania uczniów.
-
Indywidualizacja nauczania w kontekście uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
-
Specjalne potrzeby edukacyjne- przykładowe formy indywidualizacji w oparciu o przepisy prawa.
|
- Organizowanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej − aspekty prawne
|
-
Podstawy prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
-
Zadania nauczycieli i specjalistów w świetle przepisów prawa.
-
Formy pomocy psychologiczno pedagogicznej.
-
Zadania koordynatora i zespołów ds. organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
-
Dokumentowanie działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
|
- Współpraca nauczyciela uczącego z nauczycielem współorganizującym
|
-
Współpraca nauczycieli- wyjaśnienie pojęcia, cele i cechy dobrej współpracy.
-
Zadania nauczyciela współorganizującego w przepisach prawa.
-
Jak budować współpracę nauczyciela współorganizującego z nauczycielami uczącymi, wychowawca oddziału, specjalistami i rodzicami.
|
- Wykorzystanie myślenia projektowego (Design Thinking) do aktywizacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
Aleksandra Gorzelik
Dorota Rembiasz-Gaborska
|
-
Planowanie pracy szkoły w kontekście obowiązujących przepisów prawa z uwzględnieniem realnych potrzeb uczniów i placówki
-
DT jako metoda tworzenia i realizacji angażujących projektów w zróżnicowanych zespołach uczniowskich
-
Praktyczne rozwiązania i prezentacja dobrych praktyk
|
- Asystent kulturowy-zadania i organizacja pracy
|
Aleksandra Gorzelik
Dorota Rembiasz-Gaborska
|
|
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi − zasady pracy z uczniem z dysleksją
|
dr Barbara Czwartos
|
-
Dysleksja i jej wpływ na proces uczenia się
-
Zasady opracowania materiałów dla ucznia dyslektycznego
-
Metodyka pracy z uczniem dyslektycznym
|
|
- Uczniowie zdolni − jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?
|
Anna Czarlińska-Wężyk
dr Barbara Czwartos
|
-
Strategie rozpoznawania uczniów zdolnych.
-
Praca z uczniami zdolnymi-indywidualizacja nauczania, metody i techniki pracy.
-
Współpraca z rodzicami i specjalistami.
|
- Aplikacje cyfrowe wspomagające pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
dr Barbara Czwartos
Aldona Ferdyn
|
-
Omówienie zasad tworzenia materiałów w wybranych aplikacjach podnoszących efektywność pracy z uczniem ze specjalnymi potzrebami edukacyjnymi, np. wordwall, canva, genially
-
Omówienie narzędzi cyfrowych ułatwiających naukę uczniowi ze specjalnymi potrzebami, np. ułatwienia na platformie Teams, rozszerzenia w przeglądarkach internetowych
|
- Wsparcie dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się edukacyjnymi w uczeniu się oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- dostosowanie wymagań
|
dr Agnieszka
Twaróg-Kanus
|
-
Trójwymiarowy model treści nauczania w odniesieniu do materiału nauczania, wymagań programowych i celów nauczania
-
Metody wspierające rozwój i inspiracje z wykorzystaniem aplikacji, generatorów
-
Przykłady zapisów dostosowań, które ułatwią pracę z uczniem ze SPE i specyficznymi trudnościami w uczeniu
|
- Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu
|
-
Poznanie mechanizmu zachowań trudnych
-
Po czym poznać złość? Jak interweniować? z wykorzystaniem pozytywnej dyscypliny
-
Strategie wspomagające i eliminujące trudne zachowania
|
- Proste rozwiązania na trudne zachowania. Wykorzystanie elementów Treningu Umiejętności Społecznych (TUS)
|
|