Jesteś tutaj: Strona główna > Oferta> Specjalne potrzeby edukacyjne

Specjalne potrzeby edukacyjne

Zgłoszenia: Dział Szkoleń:

Standardowa liczba godzin szkolenia rady pedagogicznej – 5.

W zamówieniu szkolenia Rady Pedagogicznej, prosimy o podanie:

1) Tematu szkolenia 2) Propozycji terminu 3) Danych osoby do kontaktu.

Prosimy o zgłoszenie telefoniczne pod numerem: 32 203 66 56 / 32 203 66 40 lub mailowe: kursy@womkat.edu.pl lub szkolenia@womkat.edu.pl.

 

Zakres tematyczny

Prowadzący

Proponowane treści

  • Dziecko przewlekle chore w szkole

Marianna Kłyk

  • Homeostaza. 

  • Dziecko przewlekle chore- charakterystyka.

  • Omówienie niektórych chorób przewlekłych (np. cukrzyca, choroby układu krążenia, choroby alergiczne -  inne - jednostki chorobowe do ustalenia przez radę pedagogiczną)

  • Postępowanie nauczyciela w przypadku wybranych schorzeń przewlekłych dzieci.

  • Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, indywidualizacja nauczania

Dorota Rembiasz-Gaborska

  
  • Ocenianie uczniów  w przepisach prawa. Ocenianie jako klucz do motywowania uczniów.

  • Indywidualizacja nauczania w kontekście uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  • Specjalne potrzeby edukacyjne- przykładowe formy indywidualizacji w oparciu o przepisy prawa.

  • Organizowanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej − aspekty prawne
  • Podstawy prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 

  • Zadania nauczycieli i specjalistów w świetle przepisów prawa. 

  • Formy pomocy psychologiczno pedagogicznej.

  • Zadania koordynatora i zespołów ds. organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej

  • Dokumentowanie działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  • Współpraca nauczyciela uczącego z nauczycielem współorganizującym
  • Współpraca nauczycieli- wyjaśnienie pojęcia, cele i cechy dobrej współpracy. 

  •  Zadania nauczyciela współorganizującego w przepisach prawa.

  • Jak budować współpracę nauczyciela współorganizującego z nauczycielami uczącymi, wychowawca oddziału, specjalistami i rodzicami.

  • Wykorzystanie myślenia projektowego (Design Thinking) do aktywizacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Aleksandra Gorzelik

Dorota Rembiasz-Gaborska

  • Planowanie pracy szkoły w kontekście obowiązujących przepisów prawa z uwzględnieniem realnych potrzeb uczniów i placówki

  • DT jako metoda tworzenia i realizacji angażujących projektów w zróżnicowanych zespołach uczniowskich  

  • Praktyczne rozwiązania i prezentacja dobrych praktyk

  • Asystent kulturowy-zadania i organizacja pracy

Aleksandra Gorzelik

Dorota Rembiasz-Gaborska

  • Zadania asystenta kulturowego  w świetle przepisów prawa
  • Koncepcja pracy z uwzględnieniem kontekstu kulturowego i indywidualnych potrzeb

  • Praktyczne rozwiązania i inspiracje do pracy z uczniami

  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi − zasady pracy z uczniem z dysleksją

dr Barbara Czwartos

 
  • Dysleksja i jej wpływ na proces uczenia się  

  • Zasady opracowania materiałów dla ucznia dyslektycznego 

  • Metodyka pracy z uczniem dyslektycznym

 

  • Uczniowie zdolni − jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?

 

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

  • Strategie rozpoznawania uczniów zdolnych. 

  • Praca z uczniami zdolnymi-indywidualizacja nauczania, metody i techniki pracy.

  • Współpraca z rodzicami i specjalistami.

  • Aplikacje cyfrowe wspomagające pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

dr Barbara Czwartos

Aldona Ferdyn

  • Omówienie zasad tworzenia materiałów w wybranych aplikacjach podnoszących efektywność pracy z uczniem ze specjalnymi potzrebami edukacyjnymi, np. wordwall, canva, genially 

  • Omówienie narzędzi cyfrowych ułatwiających naukę uczniowi ze specjalnymi potrzebami, np. ułatwienia na platformie Teams, rozszerzenia w przeglądarkach internetowych

  • Wsparcie dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się edukacyjnymi w uczeniu się oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- dostosowanie wymagań

dr Agnieszka

Twaróg-Kanus

  
  • Trójwymiarowy model treści nauczania w odniesieniu do materiału nauczania, wymagań programowych i celów nauczania

  • Metody wspierające rozwój i inspiracje z wykorzystaniem aplikacji, generatorów

  • Przykłady zapisów dostosowań, które ułatwią pracę z uczniem ze SPE i specyficznymi trudnościami w uczeniu

  • Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu
  • Poznanie mechanizmu zachowań trudnych 

  •  Po czym poznać złość? Jak interweniować? z wykorzystaniem pozytywnej dyscypliny

  •  Strategie wspomagające i eliminujące trudne zachowania

  • Proste rozwiązania na trudne zachowania. Wykorzystanie elementów Treningu Umiejętności Społecznych (TUS)
  • Istota Treningu Umiejętności Społecznych i Treningu Zastępowania Agresji 

  •  Techniki proaktywne

  •  Nauka nowych zachowań w wybranych obszarach