Oferta szkoleń dla rad pedagogicznych
dotyczących wytycznych MEiN
Szkolenia rad pedagogicznych są szkoleniami odpłatnymi.
W zamówieniu szkolenia rady pedagogicznej, prosimy o podanie:
1) tematu szkolenia,
2) propozycji terminu,
3) danych osoby do kontaktu.
Prosimy o zgłoszenia telefoniczne do Działu Szkoleń pod numerem: 32 203 66 56 /
32 203 66 40 lub mailowe: kursy@womkat.edu.pl lub szkolenia@womkat.edu.pl
Wytyczna |
Temat |
Zintensyfikowanie działań podejmowanych przez wychowawców i pozostałych nauczycieli w celu rozpoznania potrzeb uczniów w zakresie budowania właściwych relacji społecznych w klasie.
|
1) Edukacja w szkole i poza |
Rozwijanie relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń m.in. przez: a) częste kontakty i rozmowy nauczycieli/pedagogów z uczniami, uczniów z uczniami, objęcie wsparciem osób nieśmiałych i wycofanych, docenianie każdej aktywności, angażowanie do dodatkowych zadań, b) podejmowanie działań integrujących zespół klasowy, np. obchody urodzin, aktywne przerwy śródlekcyjne, c) organizowanie częstych wyjść klasowych. |
Organizacja zajęć pozaszkolnych jako formy rozwijania relacji interpersonalnych, w świetle nowych przepisów |
Zintegrowanie działań profilaktycznych wynikających
|
1) Uzależnienia behawioralne 2) Uzależnienia od tytoniu, alkoholu, leków 3) Profilaktyka uzależnień 4) Uzależnienia od narkotyków oraz dopalaczy 5) Profilaktyka uzależnień od substancji oraz od zachowań 6) Edukacja zdrowotna -nowe wyzwania 7) W jaki sposób zmodyfikować program wychowawczo-profilaktyczny? 8) Zachowania agresywne między uczniami i wobec nauczyciela - strategie postępowania 9) Rozwiązywanie konfliktów w szkole 10) Higiena zdrowia psychicznego
|
Ustalenie sposobów diagnozowania osiągnięć uczniów ukierunkowanych głównie na zaprojektowanie działań wspomagających, bez nadmiernego stosowania klasycznych sposobów sprawdzania wiedzy
|
1) Ocenianie w szkole – od wymagania do 2) Ocenianie w edukacji zdalnej – formy |
Zwrócenie uwagi na eliminowanie lęku, poczucia zagrożenia spowodowanego nadmiernym obciążeniem związanym np. z przygotowywaniem się do sprawdzianów czy obawą przed porażką w grupie rówieśniczej. |
1) Jak wdrożyć uczniów do nauki języka obcego po okresie nauczania zdalnego? 2) Radzenie sobie ze stresem
|
Zaprojektowanie cyklu działań integrujących
|
1) Emocje i ich znaczenie 2) Stany depresyjne, autoagresja i próby samobójcze. Interwencje kryzysowe oraz profilaktyka psychopedagogiczna w świetle odpowiedzialności prawnej
|
Ustalenie zakresu modyfikacji programów wychowawczo-profilaktycznych.
|
1) Emocje i ich znaczenie |
Określenie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego w związku z nowymi wyzwaniami
|
1) Ocenianie w edukacji szkolnej: stacjonarnej i zdalnej - wzajemne korelacje |
Stworzenie warunków do jeszcze większej aktywności samorządu uczniowskiego.
|
1) Samorząd uczniowski jako |
Wzmocnienie roli wolontariatu szkolnego – organizacji samopomocy koleżeńskiej.
|
1) Wolontariat w szkole – organizacja
|
Rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów
|
1) Zachowania agresywne między uczniami i wobec nauczyciela - strategie postępowania
|
Rozpoznanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych
|
1) Ocenianie w szkole – od wymagania do zadania egzaminacyjnego, gry dydaktyczne 2) Diagnoza dydaktyczna na wejściu – szkolenie przygotowujące do konstruowania narzędzi diagnozy dydaktycznej
|
Pozyskanie od rodziców informacji dotyczącej potrzeb, niepokojów, obaw uczniów w związku z powrotem do szkoły. |
1) Dobre relacje i owocna współpraca |