Jesteś tutaj: Strona główna > Oferta> Oferta szkoleń dla rad pedagogicznych Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa

Oferta szkoleń dla rad pedagogicznych Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa

 SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa

w roku szkolnym 2024/2025

 

Kierunek 1

Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Edukacja zdrowotna w szkole- rola dyrektora i nauczycieli

dr Tomasz Grad

  • I pomoc-kurs nadający uprawnienia
 Adrian Uciński, Romana Jakubczyk
  • Edukacja prozdrowotna w szkole jako kształtowanie zachowań służących zdrowiu
Marianna Kłyk
  • Higiena zdrowia psychicznego w pracy nauczyciela
Marianna Kłyk

 

Kierunek 2

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Zmiany w ortografii polskiej – przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej
dr Mirella Zajega
  • Aktywny uczeń - metody, techniki aktywizowania i motywowania
Joanna Drążek, dr Barbara Czwartos, Anna Czarlińska-Wężyk
  • Aktywni(e) i poza schematem z wykorzystaniem metod aktywizujących
dr Agnieszka Twaróg-Kanus

 

Kierunek 3

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Praca zespołowa na lekcji
dr Mirella Zajega
  • Zacznij od… − relacje w klasie szkolnej fundamentem sukcesu

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

  • Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych 

Anna Czarlińska-Wężyk

Aldona Ferdyn

  • Dobrostan nauczycieli: budowanie pozytywnej atmosfery w klasie. Przykładowe techniki i inspiracje

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi − zasady pracy z uczniem z dysleksją

dr Barbara Czwartos

  • Uczniowie zdolni − jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?

Anna Czarlińska Wężyk 

dr Barbara Czwartos 

  • Różnice pokoleniowe – Milenialsi, pokolenie Z i generacja Alfa – skuteczne komunikowanie się, narzędzia do współpracy

Anna Czarlińska Wężyk 

dr Barbara Czwartos 

  • Wychowanie jako kształtowanie osobowości świetle prawdy, dobra, piękna

Marianna Kłyk

  • Współpraca z rodzicami: Rozwój psychoseksualny dziecka
Marianna Kłyk
  • Stany lękowe i depresja wśród dzieci i młodzieży
Marianna Kłyk
  • Pierwsza pomoc emocjonalna w sytuacji kryzysowej
Marianna Kłyk
  • Dziecko krzywdzone – jak je rozpoznać?
Marianna Kłyk
  • Stany depresyjne, autoagresja i próby samobójcze. Interwencje kryzysowe oraz profilaktyka psychopedagogiczna w świetle odpowiedzialności prawnej
Marianna Kłyk
  • Współpraca z rodzicami w profilaktyce oraz rozwiązywaniu konfliktów: nauczyciel – rodzic, nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń
Marianna Kłyk
  • Współpraca z rodzicami – rozpoznawanie i pomoc dziecku nękanemu w szkole
Marianna Kłyk
  • Współpraca z rodzicami w profilaktyce uzależnień
Marianna Kłyk
  • Współpraca z rodzicami – budowanie autorytetu nauczyciela i rodzica
Marianna Kłyk
  • Dziecko przewlekle chore w szkole
Marianna Kłyk

 

Kierunek 4

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. 

 

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Narzędzia cyfrowe wspierające procesy edukacyjne

dr Barbara Czwartos, Aldona Ferdyn 

  • Nowoczesny nauczyciel − wykorzystanie darmowych narzędzi wspomagających realizację podstawy programowej

Marta Cichoń-Sendor

  • Aplikacje cyfrowe wspomagające pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Barbara Czwartos

Aldona Ferdyn

  • Przyszłość edukacji: wpływ sztucznej inteligencji na proces nauczania i uczenia się
 Marta Cichoń-Sendor
  •  Cyberbezpieczeństwo
Andrzej Musiał 
  • Twórczość i kreatywność nauczyciela, a ograniczenia wynikające z prawa autorskiego
Andrzej Musiał

 

Kierunek 5

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

 

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Metoda projektu po nowemu: jak wdrożyć zasady lekcji odwróconej?

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

  • Kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia – zastosowanie prostych narzędzi i technik

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

  • Wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego w planowaniu pracy dydaktyczno-wychowawczej

Anna Czarlińska-Wężyk

Mariola Lux

  • Myślenie wizualne, sketchnotka, grafonotka, czyli jak ułatwić uczniom proces zapamiętywania i stosowania informacji

dr Barbara Czwartos

  • Rozwijanie kompetencji kluczowych, myślenia analitycznego, krytycznego oraz  kreatywnego na zajęciach szkolnych

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

Kierunek 6

Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

 

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Mobilność zawodowa uczniów

Hanna Dąbrowska

  • Kompetencje społeczne uczniów w edukacji zawodowej

Hanna Dąbrowska

  • Europejskie programy dla edukacji zawodowej
Hanna Dąbrowska
  • Planowanie rozwoju zawodowego- zaczynasz od preorientacji

Hanna Dąbrowska

 

Kierunek 7

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Zakres tematyczny

 

Prowadzący

 

  • Język Edukacji Szkolnej (JES) – metody pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym w kontekściekomunikacji, przekazu treści oraz zapamiętania informacji

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

  • Integracja międzykulturowa – praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

  • Edukacja w wielokulturowej klasie

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik