PRZYKŁADOWE SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
w roku szkolnym 2021/2022
W zamówieniu szkolenia rady pedagogicznej, prosimy o podanie:
1) tematu szkolenia,
2) propozycji terminu,
3) danych osoby do kontaktu.
Szkolenia członków rad pedagogicznych są płatne.
Prosimy o zgłoszenia telefoniczne do Działu Szkoleń pod numerem: 32 203 66 56;
32 203 66 40
albo mailowe: kursy@womkat.edu.pl lub szkolenia@womkat.edu.pl
Kierunek 1
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
Zakres tematyczny |
Prowadzący |
Wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny w szkolnym programie wychowawczo-profilaktycznym
|
Marianna Kłyk |
Rodzina – społeczeństwo - państwo
|
Marianna Kłyk |
Autorytet rodziców a autorytet nauczyciela
|
Marianna Kłyk |
Wpływ środków masowego przekazu na relacje w rodzinie i poza rodziną
|
Marianna Kłyk |
Kierunek 2
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
Zakres tematyczny |
Prowadzący |
Edukacja zdrowotna w szkole. Zadania dyrektorów i nauczycieli |
dr Tomasz Grad |
Pierwsza pomoc |
Ekspert zewnętrzny |
Organizacja wycieczek szkolnych |
Mariola Lux |
Kształtowanie postaw w procesie dydaktyczno-wychowawczym |
Marianna Kłyk |
Nauczyciel świetnym wychowawcą – jak to zrobić? |
Maria Syta |
Jak być dobrym wychowawcą? |
Maria Syta |
Trudny rodzic jako klient szkoły |
Maria Syta |
Komunikacja z rodzicami. Jak rozmawiać, aby uzyskać porozumienie? |
Maria Syta |
Wychowanie do wartości we współczesnym świecie: edukacja międzykulturowa – Nowość |
Barbara Czwartos, Aleksandra Gorzelik |
Dieta a praca głosem |
dr Mirella Zajega |
Emisja głosu |
dr Mirella Zajega |
Kierunek 3
Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
Zakres tematyczny |
Prowadzący |
Poznaj Polskę – propozycje wycieczek edukacyjnych – Nowość |
Mariola Lux |
Dziedzictwo cywilizacyjne Europy – rozwijanie kompetencji międzykulturowej – Nowość |
Barbara Czwartos, Aleksandra Gorzelik |
Instytucje kultury i ich rola w procesie edukacji i programie wychowawczym szkoły |
Aleksandra Gorzelik |
Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej |
Ewa Chorąży, Cezary Lempa |
Kierunek 4
Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno - pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Zakres tematyczny |
Prowadzący |
Odpowiedzialność prawna (karna, cywilna, dyscyplinarna i porządkowa) nauczycieli |
dr Jerzy Grad |
Kształcenie kompetencji kluczowych |
Barbara Czwartos, Aleksandra Gorzelik, Mariola Lux |
Cyberhigiena – czy wraz z pandemią pojawiły się nowe zagrożenia? |
Andrzej Musiał |
BHP w szkole i podczas szkolnych imprez. Odpowiedzialność dyrektorów i nauczycieli |
dr Tomasz Grad |
Odpowiedzialność nauczycieli i rodziców za brak opieki nad dziećmi – Nowość |
dr Tomasz Grad |
Kryzysowe emocje – kryzysowe zachowania |
Marianna Kłyk |
Interwencja kryzysowa |
Marianna Kłyk |
Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela przedszkola |
Elżbieta Brol |
Bezpieczny TIK w edukacji wczesnoszkolnej |
Elżbieta Brol |
Mindfulness - ćwiczenia relaksacyjne w przedszkolu – Nowość |
Elżbieta Brol |
Mindfulness – ćwiczenia relaksacyjne w edukacji wczesnoszkolnej – Nowość |
Elżbieta Brol |
Lodołamacze jako forma integracji grupy |
Barbara Czwartos |
Praca z uczniem zdolnym
|
Barbara Czwartos, Aleksandra Gorzelik
|
Praca z uczniem z trudnościami w nauce |
Barbara Czwartos |
Wykorzystanie multimedialnych zasobów w procesie edukacyjnym |
Barbara Czwartos |
Narzędzia cyfrowe wspierające procesy edukacyjne – Nowość |
Aldona Ferdyn |
Nowoczesny Nauczyciel - wykorzystanie darmowych narzędzi wspomagających realizację podstawy programowej |
Marta Cichoń-Sendor |
Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły |
Aleksandra Gorzelik |
Skuteczna komunikacja fundamentem dobrych relacji w szkole |
Krzysztof Bednarek |
Stres w pracy nauczyciela – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu |
Krzysztof Bednarek |
Przemoc, agresja − aspekty prawne i praktyczne Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i interwencyjnych |
Paweł Matyszkiewicz |
Rodzic w rzeczywistości szkolnej w świetle nowej podstawy programowej Jak komunikować się z roszczeniowym rodzicem? |
Paweł Matyszkiewicz |
Zapobieganie i profilaktyka agresji |
Paweł Matyszkiewicz |
Ocenianie jako ważny element procesu kształcenia |
Ewa Chorąży, Cezary Lempa |
Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania Nauka przyjemnością |
Paweł Matyszkiewicz |
Semantyka zdrowego myślenia – nawyki językowe a dobra komunikacja w szkolnych realiach |
dr Mirella Zajega |
Pozytywna komunikacja w relacjach szkolnych |
dr Mirella Zajega |
Mowa ciała |
dr Mirella Zajega |
Nauczycielski dress code. Techniki budowania autorytetu wizualnego |
dr Mirella Zajega |
Kierunek 5
Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
Zakres tematyczny |
Prowadzący |
Metody i narzędzia przydatne w diagnozowaniu umiejętności zawodowych uczniów kontynuujących edukację w szkołach branżowych |
Maria Kaczmarek |
Motywowanie uczniów szkół branżowych do nauki |
Maria Kaczmarek |
Monitorowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów (słuchaczy) w kształceniu zawodowym |
Maria Kaczmarek |
Działalność szkół branżowych w świetle aktów prawnych(wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZSU), dodatkowe umiejętności zawodowe (DUZ), kwalifikacje rynkowe (KR) – Nowość |
Maria Kaczmarek |
Metody aktywizujące ucznia w czasie lekcji |
dr Mirella Zajega, dr Barbara Czwartos |
Kierunek 6
Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Zakres tematyczny |
Prowadzący |
Ekoinspiracje, czyli edukacja ekologiczna w edukacji wczesnoszkolnej |
Elżbieta Brol |
Ekoinspiracje, czyli edukacja ekologiczna |
Elżbieta Brol |
Edukacja ekologiczna, odpowiedzialność za środowisko naturalne – aktywności szkolne – Nowość |
Mariola Lux Adam Pukocz |