Jesteś tutaj: Strona główna > Oferta> Języki obce

Języki obce

INFORMACJE

 

Ciekawe linki do nauki języka niemieckiego:

  • Portal dla uczących się języka niemieckiego. Strona prowadzona przez Agnieszkę Gębską. Proponuje ona szeroki wybór ćwiczeń, począwszy od testów, przez quizy aż do ćwiczeń przygotowujących do matury. Część ćwiczeń jest przygotowana w formie interaktywnej. Zadania maturalne można pobrać i rozwiązać. Deutsch macht Spaß!! link>>
  • Za pomocą tej strony można przygotować tekst z lukami, tekst - rozsypankę czy też przygotować szybką odmianę czasowników. Polecam: link>>
  • Jednostka lekcyjna pt. Essen link>>
  • Skuteczna nauka słownictwa w języku angielskim, niemieckim
  • Nie możemy teraz jechać do Berlina i zwiedzić Wyspy Muzeów? To może wirtualny spacer? Link
  • Jak zmotywować uczniów do nauki języka? Może projekt? Może uczniowie wykonają lapbooka? Jak go zrobić? Film instruktażowy, przykłady zastosowania lapbooków
  • Lapbooki uczniów klasy VI Szkoły Podstawowej nr 23 w Sosnowcu
  • Der Osterhase bringt die Eier - pomysł na lekcję świąteczną - link
  • Die Oster - Deutschstunde - pomysł na lekcję świąteczną - link

Nauka języka angielskiego z zasobami Internetu 

  • Oto kilka sugestii dla uczących się języka angielskiego, ale mogą także być wykorzystane jako materiały dodatkowe dla uczniów lub nawet lekcyjne. link>>
  • Zapraszam Państwa do skorzystania z materiałów i ze scenariusza lekcji rozwijającej zakres słownictwa, umiejętność rozumienia ze słuchu oraz umiejętność wypowiedzi w języku angielskim na podstawie wyposażenia samochodu i lekcji jazdy dla początkujących. link>>

 PRAWO

PYTANIA I ODPOWIEDZI

WARTO PRZECZYTAĆ

SZKOLENIA BEZPŁATNE 

Zapraszam na kurs "Narzędzia i zasoby Internetu w nauczaniu języka angielskiego" - 17 kwietnia oraz 8 maja (dwa dni kursu = 8 godzin - po cztery godziny w każdy dzień. Zapisy poniżej w rubryce "kursy doskonalące" , szkolenie płatne 100.

Kontakt: Joanna Drążek, tel. 32 258 38 01, wew. 122, jdrazek@womkat.edu.pl 
 
 
 
24 kwietnia 2020 -  Kommunikation auf dem Niveau A1 – Tricks und Tipps für den Schulalltag, godz. 15.00- 18.15, sala 48
Prowadzący: Beata Hadasz Goethe Institut Kraków.
 
TEIL1
  1. Wie bringt man Lernende zum Sprechen?
  2. Die verschiedenen Unterrichtsphasen
  3. Aufgabetypen vs. Sozialformen
  4. Tricks und Tipps für den Schulalltag
TEIL2
 
  1. Spannende Themen für Jugendliche
  2. Unterrichtsszenarien-wie kann ich interessante Themen im Deutschunterricht anwenden?
  3. Praktische Beispiele für den Unterricht
 
 
 
Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl
 
UWAGA:  W związku z pandemią COVID 19 szkolenie odbędzie się w terminie późniejszym
 
 
Sieć wsparcia nauczycieli języków obcych
 
Czas trwania: 4.05.2020 - 29.05.2020

Cel: pomoc nauczycielom w efektywnym prowadzeniu zdalnego nauczania

Tematyka sieci:

  1. Rozwiązywanie problemów związanych z pracą zdalną
  2. Aktywizowanie uczniów podczas zdalnego nauczania - przygotowanie projektów
  3. Wykorzystanie narzędzi internetowych do przygotowania interaktywnych materiałów
  4. Wymiana materiałów edukacyjnych
  5. Ocenianie w zdalnym nauczaniu
  6. Przygotowanie testów online

Fomy kontaktu: email, rozmowy telefoniczne, praca na platformie zoom.

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

4.06.2020 - Wykorzystanie aplikacji internetowych do efektywnego wprowadzenia słownictwa na lekcji języka obcego, godz. 13.00- 15.00

Cele:
1. Zasady wprowadzania słownictwa na lekcji języka obcego
2. Praca w chmurze jako motywujacy sposób wprowadzenia słownictwa
3. Wybrane aplikacje internetowe do wprowadzenia słownictwa, m.in. theteacherscorner, Canva, Miro itp.Webinarium na platformie zoom

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

15.06.2020 - Forum dydaktyki - wykorzystanie zasaobów aplikacji Canva na przykładzie lekcji języka obcego, godz. 13.00- 15.00

Adresaci: zainteresowani nauczyciele

Cel szkolenia: poznanie aplikacji Canva

Treści szczegółowe:
  1. Logowanie do aplikacji
  2. Tworzenie projektów w aplikacji
  3. Zasoby aplikacji w przygotowaniu materiałów edukacyjnych, np. zaproszenia, burza mózgu, projekt itp.

Warunki uczestnictwa: kontakt mailowy, prezentacja multimedialna, zajęcia na platfomie  zoom, aktywny udział, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

17.06.2020 - Projekt w nauczaniu zdalnym na lekcji języka obcego - wykorzystanie aplikacji do motywowania uczniów, godz. 13.00 - 15.00

Adresat: nauczyciele języków obcych

Treści szczegółowe:

  1. Jak aktywizować ucznia na lekcji języka obcego
  2. Zasady przygotowania pracy projektowej
  3. Wykorzystanie aplikacji internetowych do przygotowania projektu, m.in.  www.elementari.io,  www.easel.ly itp.

Warunki uczestnictwa: webinarium na platformie zoom, aktywy udział w szkoleniu, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

 22.06.2020 - Jak zmotywować uczniów do mówienia w nauczaniu zdalnym - wykorzystanie aplikacji internetowych, godz. 13.00 - 15.00                                                                                                        Adresat: nauczyciele języków obcych                                                                                                        

Treści szczegółowe:

  1. Sprawność mówienia na lekcji języka obcego
  2. Jak ułatwić uczniowi tworzenie wypowiedzi w języku obcym- wykorzystanie aplikacji internetowych, np. https://miro.com/,  https://www.canva.com/
  3. Zdjęcia, obrazki, historyjki obrazkowe jako impuls do mówienia – wykorzystanie aplikacji https://www.fotor.com/, https://crello.com

Warunki uczestnictwa: webinarium na platformie zoom, aktywy udział w szkoleniu, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

 23.06.2020 - Trening słuchania online- aplikacja edpuzzle, godz. 13.00 -15.00

Adresat: nauczyciele języków obcych

Treści szczegółowe:

  1. Sprawność słuchania na lekcji języka obcego
  2. Przygotowanie materiałów do kształcenia sprawności słuchania – kryteria doboru
  3. Przygotowanie filmów za pomocą aplikacjiedpuzzle

 

Warunki uczestnictwa: webinarium na platformie zoom, aktywy udział w szkoleniu, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

24.06.2020- Lekcja bez podręcznika - wykorzystanie aplikacji internetowych do przygotowania materiałów dydaktycznych z języka obcego, godz. 13.00- 15.00

Adresat: nauczyciele języków obcych

Treści szczegółowe:

  1. Aplikacje internetowe do przygotowania materiałów kształcących kompetencję leksykalną (np. generatory krzyżówek, rebusów itp.)
  2. Aplikacje internetowe do przygotowania materiałów kształcących sprawność mówienia i pisania (np. easel.ly, canva, fotor, toonytool itp.)

Warunki uczestnictwa: webinarium na platformie zoom, aktywy udział w szkoleniu, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

29.06.2020 - Interaktywne obrazki w nauczaniu zdalnym na lekcji języka obcego, godz. 13.00- 15.00

Adresat: nauczyciele języków obcych

Treści szczegółowe:

  1. Aplikacja Jigsawplanet jako wprowadzenie do tematu na lekcji języka obcego
  2. Wykorzystanie aplikacji Toonytool w kształceniu sprawności mówienia w języku obcym
  3. Aplikacja fotor.com w rozwijaniu sprawności mówienia i pisania w języku obcym

Warunki uczestnictwa: webinarium na platformie zoom, aktywy udział w szkoleniu, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

6.07.2020  Jak zmotywować ucznia do mówienia w nauczaniu zdalnym – wykorzystanie aplikacji internetowych, godz. 12.00 -14.30

Adresat: nauczyciele języków obcych

Treści szczegółowe:

  1. Sprawność mówienia na lekcji języka obcego
  2. Jak ułatwić uczniowi tworzenie wypowiedzi w języku obcym- wykorzystanie aplikacji internetowych, np. https://miro.com/,  https://www.canva.com/
  3. Zdjęcia, obrazki, historyjki obrazkowe jako impuls do mówienia – wykorzystanie aplikacji https://www.fotor.com/, https://crello.com

Warunki uczestnictwa: webinarium na platformie zoom, aktywy udział w szkoleniu, przygotowanie zadania oraz wypełnienie ankiety

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu

Zapisz się


 

KURSY DOSKONALĄCE

Nazwa Data
rozpoczecia
Języki obce - Kurs doskonalący
Kurs języka angielskiego – poziom A1 KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Kurs języka angielskiego – poziom A2 KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Kurs języka angielskiego – poziom A2+ KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Kurs języka angielskiego – poziom B1 KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Kurs języka angielskiego – poziom B2 KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Kurs języka niemieckiego – poziom A1 KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Kurs języka niemieckiego – poziom B1/B2 KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.
Narzędzia i zasoby Internetu w nauczaniu języków obcych KURS SIĘ JESZCZE NIE ROZPOCZĄŁ? SZUKASZ INNEGO TERMINU? Zapisz się online na listę oczekujących.

SZKOLENIA PŁATNE

16.06.2020 - Uczeń dyslektyczny na lekcji języka obcego, godz. 12.00- 14.15

Adresat: zainteresowani nauczyciele języków obcych

Webinarium jest prowadzone na platformie zoom

Cele:

  1. Dysleksja – specyficzne trudności w uczeniu (definicje)
  2. Uczeń dyslektyczny – specyficzne trudności w uczeniu się języków obcych
  3. Jak trenować sprawności językowe u ucznia dyslektycznego – ogólne założenia metodyczne w pracy z uczniem dyslektycznym
  4. Uczeń dyslektyczny – wsparcie i motywacja

Prowadzący: Barbara Czwartos

Opłata: 30 zł

Uwaga: Opłatę należy uiścić po otrzymaniu informacji

Prowadzący: Barbara Czwartos

Kontakt: Barbara Czwartos, tel 32 258 38 01 wew. 122, bczwartos@womkat.edu.pl

Zapisz się

Zespół konsultantów prowadzi również kompleksowae wspomaganie szkół w zakresie analizy wyników egzaminu ósmoklasisty, a następnie tworzenia programu poprawy efektów kształcenia.

PROJEKTY

Obecnie realizowany jest projekt: Efektywne nauczanie języka obcego w rzeczywistości szkolnej- Awareness Method- metoda nauczania zastosowana w praktyce.

W wyniku realizacji projektu powstaje nowa, efektywna metoda nauczania języka obcego w rzeczywistości szkolnej - Awareness Method, ktora pozwala na nauczenie jezyka oraz przygotowanie do egzaminów zewnetrznych - jak pokazują badania, bardzo atrakcyjna i skuteczna.

Informacja o metodzie i nabór do nowej edycji projektu na konferncji 23 października.  Szczegółowa informacja pojawi sie na stronie WOM.

Projekt polega na zastosowaniu założeń metody efektywnego nauczania języka obcego w rzeczywistości szkolnej do realizacji procesu nauczania w klasie.

 Celem projektu jest sprawdzenie

  • Czy metoda zwiększa efektywność nauczania/uczenia się języka obcego w rzeczywistości szkolnej w stosunku do metody tradycyjnej.

Założenie wstępne:

Proponowana metoda jest skuteczna ponieważ:

  • wynika ze świadomości nauczyciela: świadomość planowanych i realizowanych treści podstawy programowej,
  • uwzględnia wiedzę nauczyciela o przyswajaniu języka obcego i jego świadomość zachodzących procesów uczenia się na lekcji
  • pozwala na indywidualizację procesu nauczania języka w większym stopniu niż model tradycyjny,
  • rozwija autonomię nauczyciela i jego odpowiedzialność.
  • Rozwija autonomię, świadomość i motywację ucznia.

Zakładanym efektem zastosowania metody w klasie jest zarówno nauczenie uczniów posługiwania językiem obcym, jak i optymalne przygotowanie do zdawania egzaminów przewidzianych na danym etapie kształcenia. W celu sprawdzenia prawdziwości założonej tezy zorganizowana zostanie sieć współpracy nauczycieli języków obcych. Nauczyciele mają za zadanie

  • zorganizować nauczanie jednego działu podstawy programowej za pomocą metody efektywnego nauczania języków obcych i wyciągnąć wnioski
  • zanalizować wnioski wspólnie z innymi uczestnikami projektu, podzielić się doświadczeniem

 

Joanna Drążek (autor metody)

Konsultant ds. języków obcych

Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach