Zakres tematyczny
|
Prowadzący
|
Skuteczne nauczanie
|
- Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania
- Nauka przyjemnością
- Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem XXI wieku
- Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości?
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- dr Paweł Matyszkiewicz
|
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi TIK do wzmacniania empatii oraz badania potrzeb w środowisku klasowym i szkolnym
- Metody rozpoznawania potrzeb w zakresie komunikacji i współpracy w środowisku szkolnym
|
- Aldona Ferdyn
- Aleksandra Gorzelik
|
- Praca z uczniem z trudnościami w nauce
- Podnoszenie efektywności kształcenia – wykorzystanie zasad neurodydaktyki
- Pamięć i uwaga: dlaczego hipokampy nie chodzą do szkoły?
- Projekt edukacyjny − skuteczne planowanie, motywowanie i aktywizowanie uczniów
- Rozwijanie kompetencji osobistych, społecznych oraz umiejętności uczenia się w projektach edukacyjnych
- Cztery filary skutecznego działania w szkole i poza nią
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
|
- Storytelling, czyli jak opowiadając uczyć lepiej
|
- Krzysztof Bednarek
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
|
- Memy i memetyka w szkole – kreowanie i zarządzanie wiedzą uczniów
- Szkoła memów. Czym są memy i co mają wspólnego ze szkołą?
- Nauczanie strategiczne – jak ułatwić uczniom przyswajanie i wykorzystywanie informacji
- Cztery strategie nauczania z uwzględnieniem podejścia interdyscyplinarnego − praktyczne rozwiązania
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
|
- Alternatywne metody prowadzenia lekcji
|
|
- Wychowanie do wartości we współczesnym świecie: edukacja międzykulturowa
|
|
- Praca zespołowa na lekcji
|
|
Uczeń z doświadczeniem migracyjnym
|
- Język edukacji szkolnej – metody i techniki pracy. Podstawy prawne. Zasady i techniki komunikacji
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- Cezary Lempa
- dr Mirella Zajega
|
Kompetencje kluczowe
|
- Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej
|
- dr Ewa Chorąży
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- Cezary Lempa
|
- Osiągnięcia edukacyjne i egzaminacyjne uczniów jako efekt kształcenia kompetencji kluczowych
|
|
- Rozwijanie kompetencji kluczowych na zajęciach szkolnych
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- dr Barbara Czwartos
- Mariola Lux
- Maria Syta
|
Aktywność i kreatywność w procesie uczenia się i nauczania
|
- Jak rozwijać kreatywność uczniów?
|
- Krzysztof Bednarek
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- Mariola Lux
|
- Jak rozwijać twórcze myślenie?
|
|
- Metody aktywizujące ucznia
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- dr Barbara Czwartos
- Joanna Drążek
- Aleksandra Gorzelik
- dr Mirella Zajega
|
- Działania innowacyjne czy program innowacji pedagogicznej w szkole?
- Uczniowie zdolni – jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?
|
|
Narzędzia i metody
|
- Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych
|
|
- Metoda eksperymentu na przedmiotach przyrodniczych
|
|
- Wykorzystanie aplikacji do tworzenia interaktywnych lekcji
|
|
- Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- Aldona Ferdyn
|
- Szukanie odpowiedzi na wątpliwości językowe – przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej
|
|