Jesteś tutaj: Strona główna > Oferta> Dydaktyka przedmiotowa i narzędzia dydaktyczne

Dydaktyka przedmiotowa i narzędzia dydaktyczne

Zgłoszenia: Dział Szkoleń:

Standardowa liczba godzin szkolenia rady pedagogicznej – 5.

W zamówieniu szkolenia Rady Pedagogicznej, prosimy o podanie:

1) Tematu szkolenia 2) Propozycji terminu 3) Danych osoby do kontaktu.

Prosimy o zgłoszenie telefoniczne pod numerem: 32 203 66 56 / 32 203 66 40 lub mailowe: kursy@womkat.edu.pl lub szkolenia@womkat.edu.pl.

 

Zakres tematyczny

Prowadzący

Skuteczne nauczanie

  • Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania
  • Nauka przyjemnością
  • Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem XXI wieku
  • Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości?
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • dr Paweł Matyszkiewicz
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi TIK do wzmacniania empatii oraz badania potrzeb w środowisku klasowym i szkolnym
  • Metody rozpoznawania potrzeb w zakresie komunikacji i współpracy w środowisku szkolnym
  • Aldona Ferdyn
  • Aleksandra Gorzelik

 

  • Praca z uczniem z trudnościami w nauce
  • Podnoszenie efektywności kształcenia – wykorzystanie zasad neurodydaktyki
  • Pamięć i uwaga: dlaczego hipokampy nie chodzą do szkoły?
  • Projekt edukacyjny − skuteczne planowanie, motywowanie i aktywizowanie uczniów
  • Rozwijanie kompetencji osobistych, społecznych oraz  umiejętności uczenia się w projektach edukacyjnych
  • Cztery filary skutecznego działania w szkole i poza nią
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Storytelling, czyli jak opowiadając uczyć lepiej
  • Krzysztof Bednarek
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Memy i memetyka w szkole – kreowanie i zarządzanie wiedzą uczniów
  • Szkoła memów. Czym są memy i co mają wspólnego ze szkołą?
  • Nauczanie strategiczne – jak ułatwić uczniom przyswajanie i wykorzystywanie informacji
  • Cztery strategie nauczania z uwzględnieniem podejścia interdyscyplinarnego − praktyczne rozwiązania
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Alternatywne metody prowadzenia lekcji
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Wychowanie do wartości we współczesnym świecie: edukacja międzykulturowa
  • Aleksandra Gorzelik
  • Praca zespołowa na lekcji
  • dr Mirella Zajega

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym

  • Język edukacji szkolnej – metody i techniki pracy. Podstawy prawne.  Zasady i techniki komunikacji
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Cezary Lempa
  • dr Mirella Zajega

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej
  • dr Ewa Chorąży 
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Cezary Lempa
  • Osiągnięcia edukacyjne i egzaminacyjne uczniów jako efekt kształcenia kompetencji kluczowych
  • dr Ewa Chorąży
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych na zajęciach szkolnych
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • dr Barbara Czwartos
  • Mariola Lux
  • Maria Syta

Aktywność i kreatywność w procesie uczenia się i nauczania

  • Jak rozwijać kreatywność uczniów?
  • Krzysztof Bednarek
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Mariola Lux
  • Jak rozwijać twórcze myślenie?
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Metody aktywizujące ucznia
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • dr Barbara Czwartos
  • Joanna Drążek
  • Aleksandra Gorzelik
  • dr Mirella Zajega
  • Działania innowacyjne czy program innowacji pedagogicznej w szkole?
  • Uczniowie zdolni – jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?
  • Anna Czarlińska-Wężyk

Narzędzia i metody

  • Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły
  • Rozwijanie kreatywności i innowacyjności z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych
  • Aleksandra Gorzelik

 

  •  Metoda eksperymentu na przedmiotach przyrodniczych
  • Mariola Lux
  • Wykorzystanie aplikacji do tworzenia interaktywnych lekcji
  • dr Barbara Czwartos
  • Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Aldona Ferdyn
  • Szukanie odpowiedzi na wątpliwości językowe – przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej
  • dr Mirella Zajega