Zakres tematyczny
|
Prowadzący
|
Planowane treści
|
Skuteczne nauczanie
|
|
Marianna Kłyk
|
|
- Doskonalenie kompetencji szkół w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego
|
Anna Czarlińska-Wężyk
dr Barbara Czwartos
|
|
- Ocenianie inaczej – alternatywne techniki oceniania
|
|
- Ocenianie szkolne bez tajemnic – obiektywizm czy intuicja?
|
|
- Zacznij od… − relacje w klasie szkolnej fundamentem sukcesu
|
|
- Różnice pokoleniowe – Milenialsi, pokolenie Z i generacja Alfa – skuteczne komunikowanie się, narzędzia do współpracy
|
|
- Pokolenie zet i pokolenie alfa – skuteczne metody i techniki nauczania
|
|
- Zasady neurodydaktyki przyczyniające się do podniesienia efektywności procesu uczenia się i nauczania
|
dr Barbara Czwartos
|
|
- Myślenie wizualne, sketchnotka, grafonotka, czyli jak ułatwić uczniom proces zapamiętywania i stosowania informacji
|
|
- Techniki uczenia się i nauczania – usprawnienie i ułatwienie procesu zapamiętywania i przypominania informacji
|
|
- Wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego w planowaniu pracy dydaktyczno-wychowawczej
|
Mariola Lux
|
|
- Nauka kreatywnego i twórczego myślenia w szkole
|
dr Ewa Chorąży
|
|
- Dobrostan ucznia, nauczyciela i rodzica, czyli jak kształtować funkcjonowanie i rozwój społeczności szkolnej
|
|
- Metody dydaktyczne angażujące uczennice i uczniów w proces uczenia się – elementem skutecznej dydaktyki
|
|
- Relacje jako główny element skutecznej edukacji
|
|
- Jak zapewnić sukces na egzaminie zewnętrznym uczniowi, nauczycielowi i szkole
|
dr Ewa Chorąży
Cezary Lempa
|
|
- Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania
|
dr Paweł Matyszkiewicz
|
|
- Nauka przyjemnością – jak uczyć ciekawie
|
|
- Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Jak pobudzać i wykorzystać naturalne procesy neurobiologiczne dla wzmocnienia skuteczności działania
|
dr Ewa Chorąży
dr Barbara Czwartos
|
|
- Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem edukacji XXI wieku
|
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
|
|
- Pamięć i uwaga, czyli jak efektywnie uczyć się i nauczać
|
|
- Nauczanie strategiczne – jak ułatwić uczniom przyswajanie i wykorzystywanie informacji
|
|
- Praca zespołowa na lekcji
|
dr Mirella Zajega
|
|
Kompetencje kluczowe
|
- Planowanie procesu dydaktycznego z uwzględnieniem procesów uczenia się, obowiązujących przepisów, wytycznych UE, np. dotyczących kompetencji kluczowych
|
Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
|
|
- Nowoczesne podejście do kompetencji kluczowych – metody i techniki ich kształtowania
|
Anna Czarlińska-Wężyk
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
|
|
- Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej
|
dr Ewa Chorąży
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
Cezary Lempa
|
|
- Kształcenie kompetencji jako rdzeń pracy szkolnej
|
|
- Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem edukacji XXI wieku
|
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
dr Ewa Chorąży
|
|
- Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości?
|
|
- Kształcenie kompetencji kluczowych i myślenia krytycznego –warunkiem sukcesu edukacyjnego i egzaminacyjnego ucznia, nauczyciela i szkoły
|
dr Ewa Chorąży
Cezary Lempa
|
|
- Rozwijanie kompetencji kluczowych na zajęciach szkolnych
|
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
Mariola Lux
Maria Syta
|
|
Aktywność i kreatywność w procesie uczenia się i nauczania
|
- Jak rozwijać umiejętność myślenia analitycznego i kreatywnego ucznia?
|
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
Mariola Lux
|
|
- Aktywny uczeń – metody oraz techniki aktywizowania i motywowania
|
Anna Czarlińska-Wężyk
dr Barbara Czwartos
Joanna Drążek
dr Mirella Zajega
|
|
- Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń, czyli jak rozwijać kompetencje przyszłości
|
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
|
|
- Twórczość i kreatywność nauczyciela, a ograniczenia wynikające z prawa autorskiego
|
Andrzej Musiał
|
|
Narzędzia i metody
|
- Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły
|
Aleksandra Gorzelik
dr Barbara Czwartos
|
|
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych
|
|
- Metoda projektu po nowemu: jak wdrożyć zasady lekcji odwróconej?
|
Anna Czarlińska-Wężyk
dr Barbara Czwartos
|
|
- Działalność innowacyjna szkoły – od postaw prawnych do inspiracji
|
|
- Kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia – zastosowanie prostych narzędzi i technik
|
|
- Współpraca (Collaboration w modelu 4K) w środowisku szkolnym jako kompetencja przyszłości
|
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
|
|
- Wykorzystanie AI w projektach edukacyjnych
|
|
- Rola wizualizacji w procesie uczenia się i nauczania – zastosowanie wybranych aplikacji
|
|
- Storytelling, czyli jak opowiadając uczyć lepiej
|
|
- Rola informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania
|
dr Barbara Czwartos
dr Ewa Chorąży
Cezary Lempa
|
|
- Informacja zwrotna jako ważny element oceniania wewnątrzszkolnego
|
|
- Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych
|
Anna Czarlińska-Wężyk
Aldona Ferdyn
|
|
- Zmiany w ortografii polskiej − przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej
|
dr Mirella Zajega
|
|
- Narzędzia do samosprawdzającej się wiedzy − ocenianie bez nakładu czasu
|
Hanna Dąbrowska
|
|
Języki obce
|
- Zwiększenie skuteczności nauczania języków obcych, czyli jak uczyć, żeby nauczyć (kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych w zakresie nauczania języków obcych)
|
dr Barbara Czwartos
Joanna Drążek
|
|