Jesteś tutaj: Strona główna > Oferta> Dydaktyka przedmiotowa i narzędzia dydaktyczne

Dydaktyka przedmiotowa i narzędzia dydaktyczne

Zgłoszenia: Dział Szkoleń:

Standardowa liczba godzin szkolenia rady pedagogicznej – 5.

W zamówieniu szkolenia Rady Pedagogicznej, prosimy o podanie:

1) Tematu szkolenia 2) Propozycji terminu 3) Danych osoby do kontaktu.

Prosimy o zgłoszenie telefoniczne pod numerem: 32 203 66 56 / 32 203 66 40 lub mailowe: kursy@womkat.edu.pl lub szkolenia@womkat.edu.pl.

 

Zakres tematyczny

Prowadzący

Planowane treści

Skuteczne nauczanie

  • Higiena uczenia się

Marianna Kłyk

  •  
  •  
  •  
  • Doskonalenie kompetencji szkół w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  • Ocenianie inaczej – alternatywne techniki oceniania
  •  
  •  
  •  
  • Ocenianie szkolne bez tajemnic – obiektywizm czy intuicja?
  •  
  •  
  •  
  • Zacznij od… − relacje w klasie szkolnej fundamentem sukcesu
  •  
  •  
  • Różnice pokoleniowe – Milenialsi, pokolenie Z i generacja Alfa – skuteczne komunikowanie się, narzędzia do współpracy
  •  
  •  
  •  
  • Pokolenie zet i pokolenie alfa – skuteczne metody i techniki nauczania
  •  
  •  
  •  
  • Zasady neurodydaktyki przyczyniające się do podniesienia efektywności procesu uczenia się i nauczania

dr Barbara Czwartos

 

  •  
  •  
  •  
  • Myślenie wizualne, sketchnotka, grafonotka, czyli jak ułatwić uczniom proces zapamiętywania i stosowania informacji
  •  
  •  
  •  
  • Techniki uczenia się i nauczania – usprawnienie i ułatwienie procesu zapamiętywania i przypominania informacji
  •  
  •  
  •  
  • Wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego w planowaniu pracy dydaktyczno-wychowawczej

Mariola Lux

  •  
  •  
  •  
  • Nauka kreatywnego i twórczego myślenia w szkole

dr Ewa Chorąży

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  • Dobrostan ucznia, nauczyciela i rodzica, czyli jak kształtować funkcjonowanie i rozwój społeczności szkolnej
  •  
  •  
  •  
  • Metody dydaktyczne angażujące uczennice i uczniów w proces uczenia się – elementem skutecznej dydaktyki
  •  
  •  
  •  
  • Relacje jako główny element skutecznej edukacji
  •  
  •  
  •  
  • Jak zapewnić sukces na egzaminie zewnętrznym uczniowi, nauczycielowi i szkole

dr Ewa Chorąży

Cezary Lempa

  •  
  •  
  •  
  • Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania

dr Paweł Matyszkiewicz

 

  •  
  •  
  • Nauka przyjemnością – jak uczyć ciekawie
  •  
  •  
  •  
  • Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Jak pobudzać i wykorzystać naturalne procesy neurobiologiczne dla wzmocnienia skuteczności działania

dr Ewa Chorąży

dr Barbara Czwartos

 

  •  
  •  
  •  
  • Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem edukacji XXI wieku

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  • Pamięć i uwaga, czyli jak efektywnie uczyć się i nauczać
  •  
  •  
  •  
  • Nauczanie strategiczne – jak ułatwić uczniom przyswajanie i wykorzystywanie informacji
  •  
  •  
  •  
  • Praca zespołowa na lekcji

dr Mirella Zajega

  •  
  •  
  •  

Kompetencje kluczowe

  • Planowanie procesu dydaktycznego z uwzględnieniem procesów uczenia się, obowiązujących przepisów, wytycznych UE, np. dotyczących kompetencji kluczowych

Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

  •  
  •  
  •  
  • Nowoczesne podejście do kompetencji kluczowych – metody i techniki ich kształtowania

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

  •  
  •  
  •  
  • Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej

dr Ewa Chorąży 

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

Cezary Lempa

 

  •  
  •  
  •  
  • Kształcenie kompetencji jako rdzeń pracy szkolnej
  •  
  •  
  •  
  • Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem edukacji XXI wieku

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

dr Ewa Chorąży

 

  •  
  •  
  •  
  • Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości?
  •  
  •  
  •  
  • Kształcenie kompetencji kluczowych i myślenia krytycznego –warunkiem sukcesu edukacyjnego i egzaminacyjnego ucznia, nauczyciela i szkoły

dr Ewa Chorąży

Cezary Lempa

  •  
  •  
  •  
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych na zajęciach szkolnych

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

Mariola Lux

Maria Syta

  •  
  •  
  •  

Aktywność i kreatywność w procesie uczenia się i nauczania

  • Jak rozwijać umiejętność myślenia analitycznego i kreatywnego ucznia?

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

Mariola Lux

  •  
  •  
  •  
  • Aktywny uczeń – metody oraz techniki aktywizowania i motywowania

 

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

Joanna Drążek

dr Mirella Zajega

  •  
  •  
  •  
  • Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń, czyli jak rozwijać kompetencje przyszłości

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

  •  
  •  
  •  
  • Twórczość i kreatywność nauczyciela, a ograniczenia wynikające z prawa autorskiego

Andrzej Musiał

  •  
  •  
  •  

Narzędzia i metody

  • Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły

Aleksandra Gorzelik

dr Barbara Czwartos

 

 

  •  
  •  
  •  
  • Rozwijanie kreatywności i innowacyjności z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych
  •  
  •  
  •  
  • Metoda projektu po nowemu: jak wdrożyć zasady lekcji odwróconej?

Anna Czarlińska-Wężyk

dr Barbara Czwartos

 

 

  •  
  •  
  •  
  • Działalność innowacyjna szkoły – od postaw prawnych do inspiracji
  •  
  •  
  •  
  • Kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia – zastosowanie prostych narzędzi i technik
  •  
  •  
  •  
  • Współpraca (Collaboration w modelu 4K) w środowisku szkolnym jako kompetencja przyszłości

dr Barbara Czwartos

Aleksandra Gorzelik

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  • Wykorzystanie AI w projektach edukacyjnych
  •  
  •  
  •  
  • Rola wizualizacji w procesie uczenia się i nauczania – zastosowanie wybranych aplikacji
  •  
  •  
  •  
  • Storytelling, czyli jak opowiadając uczyć lepiej
  •  
  •  
  •  
  • Rola informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania

dr Barbara Czwartos

dr Ewa Chorąży

Cezary Lempa

 

  •  
  •  
  •  
  • Informacja zwrotna jako ważny element oceniania wewnątrzszkolnego
  •  
  •  
  •  
  • Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych

Anna Czarlińska-Wężyk

Aldona Ferdyn

  •   
  •  
  •  
  • Zmiany w ortografii polskiej − przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej

dr Mirella Zajega

  •  
  •  
  •  
  • Narzędzia do samosprawdzającej się wiedzy − ocenianie bez nakładu czasu

Hanna Dąbrowska

  •  
  •  
  •  

Języki obce

  • Zwiększenie skuteczności nauczania języków obcych, czyli jak uczyć, żeby nauczyć (kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych w zakresie nauczania języków obcych)

dr Barbara Czwartos

Joanna Drążek

  •  
  •  
  •