Jesteś tutaj: Strona główna > Kluby nauczyciela> Klub Nauczyciela Wychowania Przedszkolnego

Klub Nauczyciela Wychowania Przedszkolnego

Preorientacja zawodowa w wychowaniu przedszkolnym

Szkolenie obejmuje:

Cele ogólne preorientacji zawodowej:

  • wybrane treści programowe oraz cele do osiągnięcia przez dzieci,
  • warunki i sposoby realizacji programu,
  • przykłady ciekawych scenariuszy zajęć do realizacji w każdej grupie przedszkolnej.



***

Najnowsze spotkanie Klubu Nauczyciela Wychowania Przedszkolnego odbyło się 28 listopada 2017 r. w Miejskim Przedszkolu nr 45 w Katowicach.

W ramach Biesiady Śląskiej nauczyciele uczestniczyli w warsztacie „Piosenka ludowa- na krakowską nutę”. To niecodzienne spotkanie miało na celu zapoznanie z folklorem regionu krakowskiego i strojem ludowym krakowiaków zachodnich, którego na co dzień tak dzieci, jak nauczyciele nie mają możliwości zobaczyć. Podczas warsztatu wystąpił Zespół Śpiewaczy „Jelenianki”, wykonując pieśni z regionu krakowskiego. Dzięki pieśni o wiejskiej dziewczynie ubranej w strój ludowy, nauczyciele, rodzice i dzieci poznali również gwarowe nazwy części garderoby damskiej. Proste słowa, melodia i ruchy śpiewających wyzwolił u dzieci chęć zaśpiewania razem z zespołem. Na zakończenie usłyszeć można było „Krakowiaka” i „Karolinkę” w wykonaniu: zespołu i przedszkolaków. Krzewienie tradycji ludowej i upowszechnianie jej wśród dzieci od najmłodszych lat to kultywowanie dawnych pieśni, przyśpiewek oraz zwyczajów i obrzędów ludowych.

Konsultant Renata Chmielewska

Pracownia Rozwoju Zawodowego Nauczycieli
Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Katowicach
mail: rchmielewska@womkat.edu.pl tel. 32 203 59 67 wew: 118 lub 696-450-523

***

Systematyczne spotkania warsztatowe w ramach Klubu Twórczego Nauczyciela cieszą się popularnością wśród nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.To, co działo się 1 grudnia przesło najśmielsze oczekiwania.Dwie sale dydaktyczne pękały w szwach! Cztery specjalistki prowadzące zajęcia "Rozwijamy pasje plastyczne-technika decoupage, bibułkowe wariacje."miały ręce pełne roboty, a głowy pełne pomysłów. Do tego prawie 70 osób wykonujących cudowne i pomysłowe prace. Atmosfera kolorowa, tęczowa, radosna i twórcza. Cząskę efektów pracy utrwliliśmy na zdjęciach. Życząc wszystkim osobom prawadzącym zajęcia w ramach spotkań klubowych wielu twórczych pomysłów, zapraszam w imieniu organizatorów  do kolejnych spotkań po Nowym Roku. 

Galeria zdjęć>>

1.Data : 24 .02.2011, godz. 15.00

Adresaci: nauczyciele przedszkola i edukacji zintegrowanej
 
Temat: „Tak się uczę, jak się ruszam”
 
Motto: „ Bez ruchu nie ma życia”
Cel zajęć: Ukazanie roli ruchu we wszechstronnym rozwoju dziecka, prezentacja
sytuacji okazjonalnych sprzyjających uczeniu się
 
Treść zajęć: Czy warunki współczesnego życie szansą na rozwój ruchowy dziecka?
Na ile ruch jest niezbędny w rozwoju małego dziecka ? Jak łapać „ruchowe” okazje
wspomagające uczenie się ? Jak pamięć mimowolna i ruch mogą stać się czynnikami
wspomagającymi uczenie się dziecka?
Odpowiedzi na powyższe pytania uczestnicy znajdą w propozycjach różnych ćwiczeń i
zabaw.
Prowadzący: Kazimiera Piwko
Literatura: M.Taraszkiewicz „ Tak się uczę, jak się ruszam” WSiP 2010
 
2. Data: 24 .03.2011, godz. 15.00
 
Adresaci : nauczyciele przedszkoli i edukacji zintegrowanej
 
Temat: Matematyka nie musi być trudna
 
Motto: „ Bez matematyki nie ma życia”
 
Cel zajęć: przekonanie nauczycieli do niektórych sposobów uczenia matematyki ,
które spowodują „polubienie” matematyki przez nich samych i ich uczniów
 
Treść zajęć: Co by się stało z naszym życiem , gdyby z niego usunąć matematykę ?
Konstruktywizm w uczeniu matematyki. Przykłady zabaw i ćwiczeń „trudnych” w
łatwym wydaniu. Doświadczenia poszukujące w uczeniu matematyki.
Prowadzący: Kazimiera Piwko, Aleksandra Piela
 
3.Data: 12.05.2011, godz. 15.00
 
Adresaci: nauczyciele klas I-III szkoły podstawowej
 
Temat: Gry uliczne
Cel zajęć: Atrakcyjne uczenie się historii i dnia dzisiejszego miejscowości ( dzielnicy
miasta), umiejętność opracowywania fiszek poszukujących
Motto: „Co w zmysłach, to w sercu i w głowie”
 
Treść zajęć: istota gier ulicznych , ich organizacja ich efekty. Wykorzystanie fiszek
do samodzielnego odkrywania- sprawdzenie praktyczne w terenie. Różne formy
prezentacji efektów. Projektowanie własnych gier.

Seminarium Wprowadzenie do mediacji Tego jeszcze nie było… mediacje w przedszkolu i szkole…,więc czas zacząć…

Zapraszam nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej na cykl spotkań w ramach Klubu Twórczego Nauczyciela, które odbędą się dnia 25 listopada  2010 roku i 9 grudnia  2010 roku o godz 15.00 w Auli Dolnej RODN”WOM” w Katowicach.

Cykl spotkań warsztatowych Wprowadzenie do mediacji  przygotowujący  do wykorzystania w pracy wychowawczej założeń programowych Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga, które proponują nowe, skuteczne podejście do rozwiązywania sporów pomiędzy dziećmi ale mogą być także wykorzystywane w relacjach wychowawca - uczeń i rodzic - uczeń.

Spotkanie poprowadzi Hanna Kubica - pedagog, mediator, wykładowca mediacji szkolnych, popularyzatorka idei mediacji w wychowaniu dzieci i młodzieży, autorka m. in. programu "Zyrafie serduszko" przygotowującego dzieci do rozwiązywania konfliktów na drodze rozmowy, bez używania przemocy.

Program dla edukacji przedszkolnej wydawnictwa "Didasko" zaprezentowany w dn. 08.06.2010r podczas seminarium "Zabawa na serio".

***

14 stycznia 2010 roku odbyło się kolejne spotkanie w ramach KLUBU TWÓRCZEGO NAUCZYCIELA NA TEMAT Arteterapia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zaangażowanie i emocje osoby prowadzącej zajęcia (Joanna Urantówka) oraz uczestniczek można zaobserwować na zdjęciach

Zdjęcia>>
Arteterapia w teorii i praktyce>>

***

W dniu 26 listopada o godz 15.00 w Auli Dolnej RODN „WOM” odbyły się warsztaty w ramach klubu. Tematem spotkania była Ponadczasowość pedagogiki Celestyna Freineta spotkanie poprowadzili animatorzy polskiego stowarzyszenia pedagogiki Freineta. Zajęcia  miały charakter warsztatów, podczas których zaprezentowano ciekawe metody pracy z dziećmi.

Prezentacja 1 >>
Prezentacja 2 >>


Materiały:

1. SCENARIUSZ WARSZTATU - PRZYJACIEL JEŻA
2. KARTA  SPRAWNOŚCI - indywidualna
3. FISZKA A - zdobywam wiadomości o jeżu
4. FISZKA B - KOLCZATEK NA SPACERZE
Propozycje kart pracy do tematów: „Barwy wiosny” , „Wiosenna łąka” , „Wiosna na leśnej polanie” „Zaczarowane motyle”, „Trawa jaka jest” „Modraszki” itp.>>
Scenariusz seminarium Temat : Barwy wiosny-działania artystyczne inspiracją do poznania świata>>
Pozostałe materiały>>