wszyscy nauczyciele przedmiotów humanistycznych lub zainteresowani tematyką
Problematyka zajęć: Pisarski boom, jaki obserwujemy wśród młodzieży szkół średnich (m.in. w związku z popularnością platformy Wattpad) jest zjawiskiem, którego szkoła nie powinna przeoczyć. Warto udzielić mu wsparcia, przekazując zbiór podstawowych zasad, dzięki którym amatorskie wprawki pisarskie nabiorą bardziej profesjonalnego charakteru. Organizowane w ramach zajęć dodatkowych spotkania szkolnej społeczności młodych autorek i autorów (także tych, którzy niekoniecznie brylują na lekcjach języka polskiego) mogą stać się okazją nie tylko do wymiany lekturowo-pisarskich doświadczeń i inspiracji, lecz także do zdobycia konkretnych wskazówek przekazywanych przez opiekunkę bądź opiekuna takiego koła. Na jakie aspekty pisarskiego rzemiosła warto zwrócić uwagę uczniów? – tą wiedzą będę chciała się z Państwem podzielić, korzystając ze swoich doświadczeń w prowadzeniu warsztatów pisarskich dla studentów kierunków sztuka pisania i filologia polska.
Iwona Gralewicz-Wolny, dr hab., prof. UŚ, pracuje w Instytucie Polonistyki na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Badaczka i interpretatorka literatury polskiej XX i XXI wieku (m.in.: Poetka i Świat. Studia i szkice o twórczości Wisławy Szymborskiej 2014, Na tropie. 21 przygód ze współczesną książką poetycką, 2021) oraz literatury dla dzieci i młodzieży, której poświęciła – napisane wspólnie z Beatą Mytych-Forajter – monografie: Uwolnić Pippi! Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury (2013) oraz Po pierwsze. O literaturze dla dzieci (i nie tylko) (2019).
Zaświadczenia będą przesyłane w formie elektronicznej w ciągu 30 dni po zakończeniu wydarzenia.