
Bo można zarówno zabić klejnot literatury, jak i zafascynować, zainspirować do myślenia tekstem przebrzmiałym lub poślednim.
M.Kąkiel, Przerabiać na rozumne kopyto, https://www.tygodnikprzeglad.pl/
Podczas zajęć zostaną zaprezentowane nowe pomysły na pracę z lekturami w szkole podstawowej,
zarówno w zakresie kontekstów, jak i metod pracy oraz narzędzi – TI, a także tych tradycyjnych, analogowych.
Będzie odświeżenie lekturowych „staroci” (m.in. „Katarynka”, „W pustyni i w puszczy”, „Chłopcy z Placu Broni”), nie zabraknie również propozycji omówienia obowiązkowych pozycji nieco chętniej czytanych przez uczniów, takich jak „Kajko i Kokosz”, „Mikołajek”, czy lektur uzupełniających („Strzeżcie się, olbrzymy!”).
Joanna Klimas - nauczycielka języka polskiego od 25 lat związana ze szkołą społeczną w Bytomiu, w której pełni także
funkcję wicedyrektora. Nauczanie to dla niej nie zawód, ale pasja i ciągłe poszukiwanie. Należy do tych niespokojnych,
polonistycznych duchów, które wszędzie widzą inspirację i zbierają wszelkie „przydasie”.