
Wiem, że nie mogę nauczyć kogokolwiek czegokolwiek, mogę jedynie przygotować odpowiednie warunki, w których uczeń może się uczyć. /C. Rogers/
Zapraszam na wprowadzenie w świat tutoringu. Czym jest tutoring? Kim jest tutor i tutee? Co łączy University of Oxford oraz University of Cambridge z tutoringiem? W jaki sposób budować relacje w procesach edukacyjnych? Jak organizować pracę na zasobach uczniów (w duchu psychologii i pedagogiki pozytywnej)? Jak pracować na eseju tutorskim? Spotkanie będzie okazją do wspólnego poszukiwania odpowiedzieć na te pytania.
dr Magdalena Christ – adiunkt w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; współzałożycielka fundacji „Czas na las”, nominowana do nagrody POP Science 5. Śląskiego Festiwalu Nauki w Katowicach w kategorii "Myśl globalnie, działaj lokalnie – pracownik uczelni działającej na terenie województwa śląskiego";
zainteresowania naukowo-dydaktyczne: metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej, leśne przedszkola w Polsce i na świecie, edukacja globalna, pedagogika przygody, indywidualizacja procesu kształcenia, diagnoza i rozwój zdolności kierunkowych, neurodydaktyka, edukacja alternatywna, myślenie wizualne w edukacji, metodyka edukacji wczesnoszkolnej, terapia pedagogiczna; trenerka programu „Odyseja Umysłu”; autorka książki pt. „Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Ujęcie z perspektywy międzyludzkich różnic w zakresie zdolności kierunkowych” oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularnonaukowych o tematyce edukacyjnej; tutorka w ramach projektów „Mistrzowie dydaktyki” na Wydziale Nauk Społecznych, „Uniwersytet Młodych Naukowców” realizowanego przez Wydział Humanistyczny oraz w ramach Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.