
dr Tony Wagner- współdyrektor Change Leadership Group w Harvard Graduate School of Education, w swojej książce The Global Achievement Gap z 2008 roku pisze o potrzebie nauczania przez wszystkie szkoły tego, co nazywa „Siedmioma umiejętnościami przetrwania”.
Pierwszą z tych umiejętności jest: krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów.
1. Czym jest i czym nie jest myślenie krytyczne;
2. W jaki sposób rozwijamy myślenie krytyczne w edukacji szkolnej i procesie przygotowania ucznia do egzaminu
3. Jak realizujemy zajęcia w edukacji szkolnej i zdalnej, by myślenie krytyczne stało się rdzeniem tych zajęć;
4. Przykłady zadań/ćwiczeń/aktywności, których celem jest rozwijanie krytycznego myślenia;
5. Przykłady zadań egzaminacyjnych z wykorzystaniem elementów myślenia krytycznego.
6. Jak to połączyć? czyli, metody pracy z uczniem rozwijające myślenie krytyczne i przygotowujące do egzaminów zewnętrznych.