
1. Etapy pracy nauczyciela i uczniów przy kształtowaniu praktycznych umiejętności zawodowych.
-etap wstępny
-etap rozwojowy
-etap powstawania nawyków
-etap specjalizujący
2. Struktura jednostki lekcyjnej praktycznej nauki zawodu
-Ogniwo 1 – wstępne czynności organizacyjno-porządkowe
-Ogniwo 2 – przeprowadzenie instruktażu wstępnego
-Ogniwo 3 – przeprowadzenie instruktażu bieżącego
-Ogniwo 4 – przeprowadzenie instruktażu końcowego
-Ogniwo 5 – czynności organizacyjno-porządkowe
3. Taksonomia celów kształcenia
4. Etapy nauczania-uczenia się praktycznych umiejętności zawodowych w oparciu o metodę ćwiczeń
a) cel stosowania metody
b) czynności nauczyciela związane z przygotowaniem kształtowania zadań zawodowych metodą ćwiczeń
c) etapy pracy ucznia/uczniów związane z uczeniem się umiejętności praktycznych metodą ćwiczeń
d) przykłady zastosowania
e) korzyści z zastosowania metody
5. Fazy nauczania-uczenia się praktycznych umiejętności zawodowych w oparciu metodę tekstu przewodniego
a) cel stosowania metody i fazy
b) czynności nauczyciela związane z przygotowaniem kształtowania zadań zawodowych metodą tekstu przewodniego
c) etapy pracy ucznia/uczniów związane z uczeniem się umiejętności praktycznych metodą tekstu przewodniego
d) przykłady zastosowania
e) korzyści z zastosowania metody