Zajęcia będą dotyczyły edukacji dla klimatu w kształceniu polonistycznym. Porozmawiamy na temat humanistyki postwzrostowej, stylu zero waste, a takżeo przemyśle odzieżowym. Odpowiemy na pytania: jak krytykować konsumpcjonizm poprzez lektury szklone na przykładzie Żony modnej, Ziemi obiecanej, Ludzi bezdomnych i innych tekstów kultury.
Instytut Literaturoznawstwa, Interdyscyplinarne Centrum Badań nad Edukacją Humanistyczną, Wydział Humanistyczny, Uniwersytet Śląski w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe skupione są na edukacji polonistycznej, wykorzystaniu w kształceniu reportaży literackich oraz społecznej odpowiedzialności lektur szklonych. Interesuje się wyzwaniami XXI wieku: globalnymi kryzysami, migracjami, zmianami klimatycznymi i wielokulturowością. Redaktor naczelna czasopisma "Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego" i koordynator programu dla nauczycieli polonistów "Uniwersytet Polonistów" w ramach projektu POWER.