MOJE, TWOJE, NASZE DZIEDZICTWO - WOLONTARIAT DLA DZIEDZICTWA W SZKOLE
Termin: 17.09.2019 godz. 15:00 - 18:00
Miejsce: RODN "WOM" Katowice Sala: 48
Prowadzący szkolenie: Fundacja Plenerownia, Aleksandra Gorzelik
Dziedzictwo. Moje, twoje, nasze. Dziedzictwo Polski, europejskie, światowe. Co je tworzy, czym ono jest? Jak się ma dziedzictwo do nowoczesności i jak może ono pomóc w rozwijaniu kompetencji ważnych dla społeczeństwa XXI wieku? W jaki sposób zaangażować na rzecz dziedzictwa młodych ludzi? Jak zorganizować wolontariat na rzecz dziedzictwa w szkole?
W czasie spotkania będziemy rozmawiać o tym, czym jest moje, twoje, nasze dziedzictwo. Zastanowimy się, czy zawsze przyjmujemy je z otwartymi rękami. Poszukamy odpowiedzi na to, co przeszkadza młodym ludziom w kontakcie z dziedzictwem. Podpowiemy, jak w warunkach szkolnych prowadzić wolontariat na rzecz dziedzictwa. Będziemy pracować w oparciu o teorię interpretacji dziedzictwa i wykonamy sporo ćwiczeń praktycznych, m.in. aranżując mini wystawę.
UWAGA: Uczestnicy są proszeni o przyniesienie na szkolenie jakiegoś przedmiotu, z którym mają miłe wspomnienia, opowieść, anegdotę, który w jakiś sposób kojarzy im się z hasłem „dziedzictwo”.
Czas trwania szkolenia: 3 h zegarowe z przerwami oraz 1 h konsultacji metodycznych
Prowadzenie:
Katarzyna Zarzycka – historyczka sztuki, animatorka kultury. Autorka wielu wydawnictw i materiałów upowszechniających dziedzictwo kulturowe, w tym szeregu publikacji dla dzieci oraz aprojektów i programów edukacyjno-kulturalnych. Kuratorka wystaw nagradzanych w kolejnych edycjach konkursu na wydarzenie muzealne roku Sybilla.
Barbara Łepkowska – historyczka sztuki, absolwentka edukacji artystycznej ASP w Krakowie, fotografka, graficzka, animatorka kultury. Od wielu lat współpracuje z Sekcją Edukacji Muzeum Narodowego w Krakowie. Współorganizatorka i autorka projektów i materiałów edukacyjnych, opracowań graficznych książek i publikacji internetowych.
Program:
1.Czym jest i co tworzy dziedzictwo Polski, Europy, Świata?
2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w oparciu o dziedzictwo.
3. Jak zorganizować wolontariat na rzecz dziedzictwa w szkole?
4. Edukacja regionalna w nowej podstawie programowej.
Uwaga!
BRAK WOLNYCH MIEJSC