Jak rozmawiać z klasą o przedstawieniu teatralnym? Jak stwarzać uczniom przestrzeń do swobodnego dzielenia się wrażeniami, jak rozmawiać o dramaturgii spektaklu i poruszanych w nim wątkach? Warsztaty poświęcone będą prezentacji uniwersalnych ćwiczeń z obszaru pedagogiki teatru, pozwalających budować lekcje w oparciu o treści obejrzanych spektakli.
Podczas zajęć pokażemy także zeszyty metodyczne, przeznaczone dla nauczycieli i przygotowane z myślą o dwóch spektaklach z repertuaru Teatru Zagłębia: Mesjaszy w reżyserii Anety Groszyńskiej oraz Dead Girls Wanted w reżyserii Wiktora Rubina.
Agata Kędzia – edukatorka w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, studentka Wiedzy o Teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współorganizatorka i uczestniczka kursu Laboratorium Pedagogiki Teatru, powstałego we współpracy Teatru Zagłębia i Centrum Doskonalenia w Sosnowcu. Współpracuje z Teatrem Śląskim im. St. Wyspiańskiego w ramach cyklu Premier Studencko-Nauczycielskich. Zajmuje się także pisaniem o teatrze – publikowała na łamach „nietak!tu”, „ArtPapieru”, „e-teatru”, redagowała dział Teatr w magazynie „Reflektor – rozświetlamy kulturę”.
Tomasz Wojtasik – psycholog, nauczyciel dyplomowany, konsultant Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis w Katowicach, zajmuje się edukacją zdrowotną i promocją zdrowia, arteterapią, profilaktyką HIV/AIDS oraz edukacją seksualną. Członek Wojewódzkiego Zespołu Koordynującego projekt Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie, prowadzi szkolenia (warsztaty, treningi, seminaria) dla nauczycieli z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, komunikacji interpersonalnej, procesu grupowego, radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym. Certyfikowany Edukator Krajowego Centrum ds. AIDS w Warszawie, absolwent Szkoły Trenerów dla Nauczycieli Województwa Śląskiego (Fundacja IBRAS), absolwent Szkoły Trenerów Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka (Weź kurs na wielokulturowość II), trener edukacji Hero Imagination Project Prof. Philipa Zimbardo.