Temat.Mierzymy, ważymy i nie tylko…, czyli matematyka w codziennym życiu
1.Matematyczne Stacje Badawcze - czym są, warunki realizacji, warianty.
Praca w grupach:
- Stacja 1. Magiczna matematyka.
- Stacja 2. Czary linijki i krawieckiej miary.
- Stacja 3.Kalendarze i zegary – obliczenia i pomiary.
- Stacja 4. Łamigłówki, gry i układanki.
- Omówienie zadań – analiza.
- Ważenie - nie tylko waga / wieszak, linijka, szacowanie /.
- Rymowanki w edukacji matematycznej – wspólne rozwiązywanie zadań na podstawie wierszy: „Niegrzeczne muszki” oraz „Chrabąszcz Szumek” (autor: I. Fechner-Sędzicka.
- Matematyka w terenie.
- Rym, rytm, ruch w edukacji matematycznej – wspólna zabawa.
- Figura i ruch.
- Policz i pokaż.
- Kostki w kubkach.
- Rytmiczne kreślenie przy muzyce figur (liczb).
- Taniec liczb (spełniających określone warunki).
Na podstawie poradnika:” Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I – III szkoły podstawowej”. Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina
Prowadząca:Halina Olbińska – doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej w Gliwicach.
Dodatkowe kwalifikacje: Terapia pedagogiczna,Przyroda w szkole podstawowej,Zarządzanie oświatą.
- Edukator „Nowej szkoły” 1/1000.
- Trener międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
„ Przyjaciele Zippiego”.
- Nauczyciel akademicki w Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości w latach 20112012 i 2012/2013.
- Prowadząca zajęcia w ramach studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej.
- Ekspert ds. awansu zawodowego /MEN/1032/ Eks./ w latach 2000-2010
- Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji w projekcie „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w Gliwicach”.