APPN 2025/2026
Akademia Początkującego i Poszukującego Nauczyciela

Warsztaty i wykłady w Akademii Początkującego
i Poszukującego Nauczyciela skierowane są do wszystkich nauczycieli, którzy:
1) pragną doskonalić się przez całe życie,
2) poszukują nowych rozwiązań dydaktyczno-wychowawczych w nauczaniu uczniów z pokolenia Zet i pokolenia Alfa.
Szczególnie zapraszamy nauczycieli o krótkim stażu pracy, ale projekt jest dla wszystkich, którzy cenią wysoką jakość edukacji, efektywność procesu nauczania zorientowanego na ucznia i jego potrzeby
Cel główny projektu:
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej na poszczególnych przedmiotach i zajęciach szkolnych oraz w pracy pozaszkolnej.
Informacja o zapisach i certyfikacie
Zapisy trwają cały czas. Można przystąpić do projektu w dowolnym dogodnym terminie i otrzymać zaświadczenie potwierdzające udział w wybranym przez siebie warsztacie.
Certyfikat ukończenia Akademii Początkującego
i Poszukującego Nauczyciela otrzyma nauczyciel, który weźmie udział w wykładzie inauguracyjnym lub wykładzie podsumowującym oraz w minimum pięciu wybranych przez siebie warsztatach
Nauczyciel, który zapisze się na wykład inauguracyjny będzie na bieżąco informowany drogą mailową o nowych ofertach warsztatów w ramach Akademii Początkującego
i Poszukującego Nauczyciela
Czas trwania projektu
6.11.2025- 31.05.2026
Program cyklu warsztatów
L.p.
Tytuł warsztatów/wykładu
Prowadzący
Data i zapisy
1.
Razem znaczy więcej – o sile współpracy w edukacji.
Zagadnienia dyskusji panelowej:
- Wprowadzenie do tematu: co oznacza „współpraca w kontekście pracy nauczyciela”?
- Relacje między nauczycielami
- Współpraca z uczniami i rodzicami
- Wspólnota jako wartość
- Wyzwania i przyszłość
A. Czarlińska-Wężyk, dr Barbara Czwartos, Adam Pukocz, dr Agnieszka Twaróg–Kanus.
Wykład ma charakter dyskusji panelowej, Uczestnicy będą mogli również zadawać pytania na czacie.
Przepisy prawa oświatowego
2.
Ochrona wizerunku dziecka. Rola szkoły i nauczycieli
dr Tomasz Grad
3.
Model profilu absolwenta/ absolwentki w przedszkolu i szkole podstawowej
Dorota Rembiasz-Gaborska
4.
Model profilu absolwenta i absolwentki szkoły podstawowej i przedszkola
Dorota Rembiasz-Gaborska
5.
Realizacja podstawy programowej języka obcego nowożytnego
Joanna Drążek
6.
Jak budować pozytywne relacje z rodzicami w zgodzie z prawem i potrzebami szkoły od pierwszego kontaktu
Maria Syta
Aspekty pedagogiczno – psychologiczne w pracy nauczyciela
7.
Higiena uczenia się
Marianna Kłyk
8.
Aktywne słuchanie jako narzędzie poprawy wyników nauczania
dr Barbara Czwartos
9.
Konstruktywna konfrontacja jako narzędzie budowania relacji i samoregulacji u uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi
dr Agnieszka Twaróg-Kanus
10.
Masz talent! Tworzenie środowiska wspierającego rozwój uczniowskich zdolności
Aleksandra Gorzelik
11.
Edukacja poza murami placówki - jak korzystać z zasobów urbanistycznych w codziennej pracy z dzieckiem
Dorota Kozioł-Żurawska
12.
Projekt klimatyczny w szkole. Jak zaangażować uczniów do działania?
dr Michalina Kasprzyk-Kuźniak
13.
Wykład: Wprowadzenie do edukacji klimatycznej
dr Michalina Kasprzyk-Kuźniak
14.
Must Have Ideas- kreowanie zajęć językowych w przedszkolu
Hanna Dąbrowska
15.
Przygoda w cyfrowym labiryncie - skarby, pułapki i tajne skróty w edukacji
Marta Cichoń-Sendor
16.
Ocena, która inspiruje – skuteczne strategie wspierającego feedbacku w edukacji
Anna Czarlinska-Wężyk
17.
Metody i techniki pracy z uczniem z pokolenia zet i alfa
Barbara Czwartos
18.
Trudne zachowania u dzieci- zrozumieć, zamiast karać - najczęściej spotykane typy zachowań z ich psychologicznym podłożem, możliwymi przyczynami i strategiami reagowania
Agnieszka Paciej Motyl
Zapraszamy do udziału i życzymy owocnej pracy