Forum Dydaktyki – szkoła w praktyce
Miejsce: Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM", ul. kard. S. Wyszyńskiego 7,
40-132 Katowice
Adresat: nauczyciele wszystkich typów szkół i poziomów nauczania o krótkim stażu pracy oraz studenci różnych kierunków i specjalności szkół wyższych, którzy w przyszłości chcieliby związać swoją karierę zawodową z oświatą
PROGRAM
Uwaga! Zapisanie się na wybrany (jeden) warsztat jest równoznaczne z zapisaniem się na całe Forum Dydaktyki.
Udział w Forum jest nieodpłatny. Aby wziąć w nim udział należy się zarejestrować (decyduje kolejność zgłoszeń-można wybrać tylko jeden warsztat-wszystkie zaczynają się o tej samej godzinie)
Lp. | Tytuł warsztatu | Program szkolenia (info dla uczestnika) | Prowadzący (nazwisko imię) | Informacja o prowadzącym | Sala nr/godzina rozpoczęcia |
1 | Skuteczne komunikowanie się - fundament umiejętności nauczyciela (warsztat) |
1. Model kompetencji zawodowych współczesnego nauczyciela. 2. Rola kompetencji interpersonalnych – mocne i słabe strony mojego komunikowania się (refleksja diagnostyczna). 3. Werbalne i poza werbalne aspekty komunikowania się w szkole. 4. Sytuacje konfliktowe w szkole i ich rozwiązywanie z wykorzystaniem skutecznego komunikowania się. |
Krzysztof Bednarek | Z wykształcenia socjolog i politolog. Od 1992 roku konsultant ds. zarządzania oświatą w ośrodku doskonalenia nauczycieli (RODN „WOM”) w Katowicach. Ekspert i uczestnik wielu ważnych projektów edukacyjnych. Autor i współautor ponad sześćdziesięciu publikacji. |
sala 52 g.15.15 |
2 | Metoda badawcza-jak ją wykorzystać na lekcjach biologii i przyrody? |
1. Zapisy podstawy programowej. 2. Założenia metody naukowej. 3. Przykładowe doswiadczenia i eksperymenty. 4. Przykłady dobrych praktyk. |
Barbara Świątek | Doradca metodyczny z zakresu biologii i przyrody z dwunastoletnim stażem. Nauczycielka biologii w IV LO im. B. Chrobrego w Bytomiu |
sala 54 g.15.15 |
3 | Cyfrowe opowieści - wykorzystanie aplikacji Story Jumper do rozwijania kompetencji przydatnych każdemu uczniowi |
1. Nowa podstawa programowa a rozwijanie kompetencji czytelniczych z wykorzystaniem aplikacji internetowych.
|
Aldona Ferdyn | Konsultant w RODN "WOM" w Katowicach, nauczyciel dyplomowany z ponad 25 letnim doświadczeniem zawodowym. |
sala 80 g.15.15 |
4 | TIK w dydaktyce różnych przedmiotów |
1.Wykorzystanie narzędzi TIK na lekcjach róznych przedmiotów. 2.Darmowe programy wspomagające dydaktykę (LearningApps). 3.Sprawdzanie wiedzy online (Quizz). |
Maria Wilk | Nauczyciel -konsultanat w RODN "WOM" Katowice. Nauczyciel dyplomowany, edukator, ekspert, trener z zakresu informatyki. |
sala 76 g.15.15 |
5 | Rola materiałów autentycznych w rozwijaniu sprawności językowych |
1. Cechy lekcji. 2. Materiały autentyczne w nowej podstawie programowej. 3.Tworzenie materiałów autentycznych za pomocą aplikacji. |
Barbara Czwartos | Nauczyciel - konsultant, nauczyciel dyplomowany, audytor certyfikatu jakości nauczania LQW, autorka licznych publikacji naukowych |
sala 13 g.15.15 |
6 | Efektywna lekcja języka obcego |
1.Cele lekcji. 2.Świadomość nauczycieli w realizacji celów lekcji. 3.Techniki efektywnego nauczania. |
Joanna Drążek | Nauczyciel konsultant z języka angielskiego, nauczyciel dyplomowany |
sala 12 g.15.15 |
7 | Nauczyciel w roli organizatora wycieczek szkolnych |
1. Przepisy prawa oświatowego w zakresie organizacji wycieczek szkolnych. 2. Obowiązki kierownika wycieczki. 3. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. |
Mariola Lux | Nauczyciel konsultant z geografii, nauczyciel dyplomowany, wykładowca na kursach doskonalących |
sala 48 g.15.15 |
8 | Wykorzystanie myślenia wizualnego na zajęciach szkolnych |
1.Zasady myślenia wizualnego. 2. Myślografia jako alternatywna metoda pracy na lekcji. |
Danuta Kontny | Nauczyciel doradca metodyczny geografii i przyrody, nauczyciel dyplomowany |
sala 83 g.15.15 |
9 | Edukacja regionalna w przedszkolu. Zabawy plastyczne, muzyczne i obrzędy ludowe. |
1.Edukacja regionalna w programie wychowania przedszkolnego.
|
Renata Chmielewska | Nauczyciel konsultant ds.. wychowania przedszkolnego w RODN "WOM" w Katowicach , praktyk- były nauczyciel i dyrektor przedszkola |
sala 41 g.15.15 |
10 | Jak mówić o prawie autorskim i ochronie wizerunku w szkole |
1.Twórca i utwór. 2. Prawa autorskie. 3.Zakres dozwolonego użytku. 4. Ochrona wizerunku w internecie. |
Andrzej Musiał | Nauczyciel konsultant w RODN "WOM" w Katowicach(technika, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa). Kierownik Pracowni Informacji Pedagogicznej |
sala 87 g.15.15 |
11 | Prawne aspekty pracy nauczyciela. | Akty prawne regulujące pracę nauczyciela. | Ewa Jakubowska | Nauczyciel konsultant w RODN „WOM” w Katowicach. Były pracownik Kuratorium Oświaty w Katowicach (wizytator, kierownik i dyrektor wydziału). Obecnie koordynatorka kompleksowego wspomagania szkół. Organizatorka różnorakich form doskonalenia z zakresu prawa oświatowego. |
sala 85 g.15.15 |
12 | Od podstawy programowej do wymagania edukacyjnego |
1.Konstrukcja podstawy programowej w kontekście planowania wymagań edukacyjnych (nauczycielskich). 2.Zasady operacjonalizacji celów kształcenia, kategoryzacja celów kształcenia i poziomowanie wymagań oraz zasady dostosowania wymagań do potrzeb uczniów. |
Cezary Lempa | Nauczyciel konsultant w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach w Pracowni Zarządzania i Analiz Oświatowych. Autor i współautor publikacji z zakresu oceniania i pomiaru dydaktycznego. |
sala 89 g.15.15 |
13 | Podobieństwa i różnice w uczeniu się uczniów i dorosłych |
1. Aspekty podobieństw w uczeniu się dzieci i dorosłych. 2. Aspekty różnic w uczeniu się dzieci i dorosłych. |
Maria Kaczmarek | Nauczyciel konsultant ds kształcenia zawodowego w RODN "WOM" w Katowicach. Ekspert w zakresie Polskiej Ramy Kwalifikacji, trener w zakresie kształcenia modułowego i edukacji dorosłych. Organizatorka różnych form doskonalenia z zakresu doradztwa zawodowego. |
sala 118 g.15.15 |