Moduł |
Tematyka |
Cele Po zakończonych zajęciach aktywny uczestnik: |
Liczba godzin |
Termin |
I |
Podstawowe pojęcia pomiaru dydaktycznego |
1. Wyjaśni podstawowe pojęcia pomiaru dydaktycznego (definicja pomiaru, rodzaje pomiaru, skale, niezbędne właściwości pomiaru dydaktycznego, wymagania i dostosowanie wymagań, planowanie treści nauczania). 2. Skonstruuje wymagania zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego. |
4 |
19.02.2018 |
II |
Zadania testowe |
1. Zbuduje zadania zgodnie z zasadami klasycznej teorii zadania a) zadania otwarte (RO, KO, L) b) zadania zamknięte (WW, D, PF). 2. Zbuduje zadania wykorzystywane na egzaminie zewnętrznym (sprawdzian ósmoklasisty). |
4 |
05.03.2018 |
III |
Test |
1. Omówi rodzaje testów. 2. Opracuje koncepcję testu. 3. Zbuduje plan ogólny testu: rangowanie materiału, celów kształcenia, poziomów wymagań. 4. Na podstawie planu ogólnego opracuje plan szczegółowy testu – kartotekę. |
4 |
19.03.2018 |
IV |
Konstruowanie testu |
1. Na podstawie szczegółowego planu testu (kartoteki) skonstruuje test [opracowanie wstępu (informacji dla ucznia), konstruowanie zadań to kartoteki, klucz punktowania]. |
4 |
26.03.2018 |
V |
Test jako narzędzie diagnostyczne Statystyczne miary opisowe wykorzystywane do opisu osiągnięć uczniów. Raport ewaluacyjny |
1. Wyjaśni pojęcie i zinterpretuje wskaźniki statystyczne: - łatwość zadań i arkusza - miary tendencji centralnej - miary rozproszenia - rzetelność testu - inne miary znajdujące się w raporcie. 2. Opracuje raport ewaluacyjny z uwzględnieniem działań poprawiających efekty uczenia się ucznia. |
4 |
23.04.2018 |
VI |
PRACA WŁASNA - SAMOKSZTAŁCENIE Opracowanie i przeprowadzenie testu |
15 |
09-24.04.2018 |