Adresaci:
nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych zainteresowani edukacją inkluzywną w wielokulturowym zespole klasowym
Cele:
- Omówienie celów i zasad prowadzenia lekcji o charakterze interkulturowym
- Realizacja kierunku polityki oświatowej państwa: 3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym. 7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Tematyka szkolenia:
- Szkoła wielo- i międzykulturowa: charakterystyka i wyzwania wobec nauczycieli i asystentów międzykulturowych
- Rozpoznanie potrzeb i efektywna komunikacja
- Aktywna praca w grupach - szansa na rozwijanie kompetencji międzykulturowych
- Materiały dydaktyczne przydatne w komunikacji z uczniami cudzoziemskimi
O prowadzącej szkolenie:
Aleksandra Gorzelik - nauczycielka konsultantka w Pracowni Edukacji Międzykulturowej i Informacji Pedagogicznej, certyfikowana trenerka w oświacie i zarządzaniu, ukończyła kurs trenerski w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych. Koordynatorka egzaminu maturalnego z historii sztuki we współpracy z CKE i OKE w Jaworznie. Aktywnie wspólpracuje jako eks
Liczba godzin
zajęcia trwają 3 godziny dydaktyczne.
Informacje o zaświadczeniach
Zaświadczenia z udziału w zajęciach zostną przesłane drogą elektroniczną na adres podany w zgłoszeniu na szkolenie.