Program VIII Śląskiego Kongresu Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego
I Edukacji Wczesnoszkolnej
W (NIE)MOCY NEURORÓŻNORODNOŚCI
16.00- 16.10 rozpoczęcie Kongresu i powitanie uczestników przez Dyrektora Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach – dr. Jerzego Grada,
Dziekana Wydziału Humanistyczno-Społecznego Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego, prof. dr hab. Ernesta Zawadę oraz Dyrektora Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego – prof. (UBB) dr hab. Ewę Kochanowską.
16.10-16.15 Przedstawienie agendy wydarzenia oraz zaprezentowanie prelegentów części merytorycznej i warsztatowej.
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA 17 listopada 2023
|
|
16.15 - 16.40 |
Prof. dr hab. Zenon Gajdzica – Uniwersytet Śląski w Katowicach Edukacja włączająca w perspektywie zmiany szkoły |
16.40 - 17.05 |
dr Agnieszka Sobiegała – Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach „Instrukcja obsługi” atypowego układu nerwowego |
17.05 - 17.30 |
dr Agnieszka Roszkowska – Uniwersytet Bielsko-Bialski Blaski i cienie rodzicielstwa rodziców dzieci neuroróżnorodnych |
17.30 - 17.55 |
Monika Ostrowska-Cichy Rola terapii przez sztukę w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi |
17.55 - 18.25 |
Małgorzata Drzewiecka Ogród sensoryczny w edukacji wczesnoszkolnej i włączającej |
18.25 – 18.45 |
dr Agnieszka Twaróg-Kanus – RODN „WOM” w Katowicach, Uniwersytet Bielsko-Bialski, dr Anna Borzęcka - Uniwersytet Bielsko-Bialski Neuroinkluzywna przestrzeń pracy – czyli jaka? |
18.45 – 19.00 |
Zakończenie konferencji. Przedstawienie sobotnich warsztatów |
CZĘŚĆ METODYCZNA- WARSZTATY 18 listopada 2023 RODN „WOM” w Katowicach, ul. Kard S. Wyszyńskiego 7 8.45 Przywitanie uczestników AULA GÓRNA |
|
CZĘŚĆ METODYCZNA- WARSZTATY I SESJA 9.00 -10.00 |
|
WARSZTAT 1 Sala 46 |
Monika Ostrowska-Cichy Terapia przez sztukę w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi |
WARSZTAT 2 Sala 48 |
dr Ewelina Kawiak Dostosowanie wymagań w praktyce edukacyjnej |
WARSZTAT 3 Sala 52 |
dr Mirella Zajega Emisja głosu dla nauczycieli |
WARSZTAT 4 Sala 54 |
Ilona Kocot Zabawy z szyciem - wspieranie rozwoju z wykorzystaniem ciekawych materiałów |
WARSZTAT 5 Sala 83 |
Jolanta Łysakowska – Fabryka Kreatywności, Hanna Dąbrowska Wielozmysłowe oddziaływanie arteterapii - budzimy zmysły, ciało, umysł i emocje |
WARSZTAT 6 aula dolna |
Agnieszka Matejuk Edukacja regionalna poprzez zabawy i piosenki |
CZĘŚĆ METODYCZNA- WARSZTATY II SESJA 10.15 - 11.15 |
|
WARSZTAT 7 Sala 41 |
dr Anna Borzęcka Terapia dźwiękiem kreatywnym wsparciem poznawczego rozwoju dziecka |
WARSZTAT 8 Sala 46 |
Bartosz Trojanowski Karty Grabowskiego. Dodawanie i odejmowanie w przedszkolu i szkole podstawowej |
WARSZTAT 9 Sala 48 |
dr Ewelina Kawiak Wybrane aspekty diagnozy psychologiczno-pedagogicznej |
WARSZTAT 10 Sala 54 |
Sandra Kempa Jesienny mindfulnes |
WARSZTAT 11 aula dolna |
Eliza Szeliga- Kraus, Hanna Dąbrowska Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawy z gumą animacyjną i muzyczno-ruchowe zabawy DobEdu |
WARSZTAT 12 sala 83 |
Jolanta Łysakowska - Fabryka Kreatywności Choreoterapia, czyli rozwijanie świadomości ciała i emocji poprzez muzykę, ruch i zabawy w przedszkolu |
CZĘŚĆ METODYCZNA- WARSZTATY III SESJA 11.30 – 12.30 |
|
WARSZTAT 13 Sala 46 |
Bartosz Trojanowski Karty Grabowskiego. Tabliczka mnożenia w szkole podstawowej |
WARSZTAT 14 Sala 52 |
Marzena Piekarczyk Zaburzenia przetwarzania słuchowego – jak rozpoznać i pracować? |
WARSZTAT 15 Sala 41 |
dr Anna Borzęcka Neuroróżnorodność w komunikowaniu się dzieci ze spektrum autyzmu-wsparcie przy użyciu wybranych systemów komunikacyjnych AAC |
WARSZTAT 16 aula dolna |
Anna Radko, Grażyna Dachowska Gry i zabawy integrujące neuroróżnorodne zespoły |
WARSZTAT 17 Sala 54 |
Wiktoria Pakuła Różne umysły, wspólna nauka i zabawa. Matematyka dla każdego |
WARSZTAT 18 Sala 48 |
Monika Nibisz Ozobot ma tę moc |
WARSZTAT 19 sala 83 |
Jolanta Łysakowska - Fabryka Kreatywności Bajka terapeutyczna w kształtowaniu świadomości emocji dla dzieci w wieku przedszkolnym |
12.30 – 13.00 |
PRZERWA |
CZĘŚĆ METODYCZNA- WARSZTATY IV SESJA 13.00 - 14.00 |
|
WARSZTAT 20 Sala 46 |
Bartosz Trojanowski Karty Grabowskiego. Gry logiczne w przedszkolu i szkole podstawowej |
WARSZTAT 21 Sala 52 |
Ewa Jakubiec Dziecko z trudnościami w zakresie motoryki małej. Terapia ręki-od usprawniania dużej motoryki do rozwijania ruchów precyzyjnych |
WARSZTAT 22 Sala 48 |
Magdalena Turek TERAZ RAZEM łączymy pokolenia. Inspiracja lekcji/zajęć/wydarzeń w tematyce wartości różnorodności pokoleń |
WARSZTAT 23 Sala 54 |
Agnieszka Szymańska, Barbara Szymańska "Społeczność i maskotka klasowa w działaniu"- autorski program dotyczący oddziaływań wychowawczych, budowania relacji rówieśniczych oraz integracji zespołu klasowego.
|
WARSZTAT 24 Aula dolna |
Patrycja Litwicka, Hanna Dąbrowska Zabawy animacyjne z chustą KLANZA |
Warsztat 25 Sala 41 |
Dagmara Drabik Wspieram, wzmacniam, inspiruję, w świat sztuki kieruję – Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką” |
CZĘŚĆ METODYCZNA- WARSZTATY V SESJA 14.10 – 15.10 |
|
WARSZTAT 26 aula dolna |
Katarzyna Wilczewska Łowcy wyrazów. Słyszę, widzę, rozumiem - czytanie sylabowe w zabawie, w ruchu i z muzyką. |
WARSZTAT 27 Sala 46 |
Aleksandra Zając Let’s move – jak pobudzić wszystkie zmysły na zajęciach języka angielskiego |
WARSZTAT 28 Sala 54 |
Renata Spinek Teatr dla każdego – jak wydobyć potencjał |
WARSZTAT 29 Sala 48 |
Monika Nibisz Ozobot ma tę moc |
WARSZTAT 30 Sala 41 |
Dagmara Drabik Moc froeblowskich darów |
15.15 -15.30 AULA GÓRNA Zakończenie Kongresu. Wręczenie nagród uczestnikom.
|