Jesteś tutaj: Strona główna > Kluby nauczyciela> Sieć innowacyjnych nauczycieli WF

Sieć innowacyjnych nauczycieli WF

 

 

Sieć Innowacyjnych nauczycieli WF

  • Zasady uczestnictwa w sieci- w sieci może uczestniczyć każdy nauczyciel wf, po wczesniejszym zapisaniu się poprzez link podany poniżej. Sieć ma charakter otwarty i można się zapisywać w ciągu calego roku szkolnego. Spotkania sieci sa raz w miesiącu w wybrany poniedziałek w formie stacjonarnej w godz. 15.30 - 17.00. Teamtyka szkoleń ustalana jest na pierwszym spotkaniu w danym roku i spotkania maja charakter dyskusji i wymiany dośwaidczeń. Zaświadczenia sa wydawane zbiorczo na ostatnich zajęciach w roku szkolnym zgodnie z odnotowanycmi obecnosciamni na poszczególnych spotkaniach.
  • Link do zapisów: https://www.womkat.edu.pl/pl/Aktualnosci/?id=599866 

 

Nowe szkolenie dla nauczycieli EDB

" Zasady prowadzenia zajęć strzeleckich"

ZAPRASZAMY!!

Zapraszam wszystkich chętnych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów do uczestnictwa w sieci samokształcenia oraz współpracy. 

Spotkania online/stacjonarne odbywać się będą raz w miesiącu w godzinach popołudniowych i poświęcone będą dyskusjom, wymianie doświadczeń, wspólnym rozwiązywaniu problemów metodycznych,organizacyjnych i wychowawczych

Uczestnictwo w sieci jest nieodpłatne i dobrowolne. Każdy uczestnik na koniec roku szkolnego otrzyma zaświadczenie potwierdzające formę doskonalenia na taką liczbę godzin i tematów, w jakiej uczestniczył.

 

KREATOR SPORTU 2024

We wtorek 10 grudnia, w Centrum Olimpijskim w Warszawie odbędzie się V edycja Kreatora sportu – konferencji i warsztatów rozwojowych dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów, z udziałem polskich olimpijczyków i medalistów olimpijskich. Organizatorem wydarzenia jest Polski Komitet Olimpijski.

Szkoła serca, dialogu i sportu. Przerwa na rozmowę – podtytuł tegorocznej edycji w esencjonalny sposób zawiera w sobie jej temat przewodni. W tym roku jak nigdy wcześniej – dotarła do nas konieczność mówienia o współpracy i wspólnotowości. Wszystkich ze wszystkimi, w myśl motta olimpijskiego „Szybciej, wyżej, silniej, razem” – mówią organizatorzy.

Wybór tematu jest podyktowany tęsknotą za relacjami opartymi na szacunku, które jednoczą i budują. Obserwujemy, jak rosnące nieporozumienia na linii: nauczyciel-uczeń, uczeń-rodzic i w końcu rodzic-nauczyciel nie służą nikomu, pogłębiają podziały i oddalają nas wszystkich od prawdziwego i długotrwałego celu, jakim jest odnalezienie w sporcie prawdziwej przyjemności i zabawy. Podstawą tego porozumienia jest dialog, a najbardziej pierwotnie – słowa, które wypowiadamy do siebie i innych. Dlatego też zaproszenie na tegoroczne wydarzenie skierowane jest nie tylko do nauczycieli WF, ale także do całego grona pedagogicznego, rodziców młodych sportowców i psychologów. Słowem do tych, którzy mają wpływ na zbudowanie środowiska sportu pozytywnego, w szkole, o której wszyscy marzymy – mówią organizatorzy.

Projekty rozporządzeń ws. podstawy programowej nowego przedmiotu edukacja zdrowotna

  1. Podstawa programowa edukacja zdrowotna- szkoły podstawowe
  2. Podstawa programowa edukacja zdrowotna- szkoły ponadpodstawowe

Standardy ochrony małoletnich na zajęciach sportowych i wf

Zasady bezpiecznych relacji podczas zajęć wychowania fizycznego i dodatkowych zajęć sportowych

 

dr n. zdr. Tomasz Grad

2024

Bezpieczne relacje między nauczycielem a uczniem są niezwykle istotne podczas zajęć wychowania fizycznego i dodatkowych zajęć sportowych, ponieważ wpływają one nie tylko na efektywność nauczania, ale także na zdrowie, samopoczucie i rozwój  emocjonalny ucznia. Wymienione poniżej standardy stanowią zasady bezpiecznych relacji między nauczycielem/trenerem a uczniem/zawodnikiem podczas tych zajęć:

Zasady ogólne:

 ● bezpieczeństwo fizyczne ucznia: nauczyciel/trener ma obowiązek zapewnić bezpieczne środowisko zajęć, w tym odpowiednie zabezpieczenia sprzętu, prawidłową organizację zajęć oraz nadzór nad uczniami, dbając o minimalizację ryzyka kontuzji i wypadków,

● bezpieczny kontakt fizyczny: w trakcie zajęć nauczyciel powinien stosować tylko odpowiedni kontakt fizyczny, jeśli jest on niezbędny,

 ● wyjaśnienie kontaktu fizycznego i uzyskanie zgody: nauczyciel/trener powinien dokładnie poinstruować uczniów na temat poprawnego wykonania ćwiczeń, wyjaśniając, że niektóre z nich mogą wymagać kontaktu fizycznego; uczniowie powinni mieć prawo odmówić kontaktu fizycznego bez żadnych konsekwencji,

● zrozumienie indywidualnych potrzeb i możliwości: nauczyciel/trener powinien mieć świadomość różnic indywidualnych uczniów, w tym ich umiejętności fizycznych, poziomu sprawności oraz ewentualnych ograniczeń zdrowotnych, a zajęcia powinny być dostosowane do potrzeb i możliwości każdego ucznia,

● zachowanie bezpiecznych norm higieny: nauczyciel/trener powinien zachęcać uczniów do przestrzegania zasad higieny osobistej i dbać o czystość sprzętu sportowego oraz sali gimnastycznej,

 ● regularna ocena postępów: ocena postępów uczniów powinna być przeprowadzana w sposób obiektywny i konstruktywny, pozbawiona wszelkich form krytyki, która mogłaby prowadzić do upokorzenia ucznia.

Każda osoba pracująca z dziećmi zobowiązuje się:

 1. Szanować godność i wartości wszystkich osób biorących udział w zajęciach, rozgrywkach, turniejach, zawodach bez względu na ich wiek, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, płeć, niepełnosprawność, język, religię, poglądy polityczne, status majątkowy, orientację seksualną, poziom umiejętności lub inne.

 2. Stosować reguły fair play i zachęcać innych do ich przestrzegania.

3. Reagować i zgłaszać odpowiednim podmiotom obraźliwe, niewłaściwe, dyskryminacyjne zachowania oraz naruszenia Polityki Bezpieczeństwa uczniów/zawodników.

 4. Doceniać wysiłek i uczestnictwo zamiast koncentrować się na wydajności i wynikach.

 5. Przestrzegać postanowień Polityki Bezpieczeństwa uczniów/zawodników,  i stawiać na ich dobro i bezpieczeństwo

6. Dawać przykład swoim zachowaniem i być wzorem do naśladowania dla uczniów/zawodników  – obejmuje to niepicie alkoholu, niebranie narkotyków, nieużywanie niewłaściwego, rasistowskiego, homofobicznego lub innego dyskryminującego języka lub zajmowania takich postaw.

 7. Reagować na wszelkie formy zastraszania i nietolerancji wśród uczniów/zawodników.

 8. Komunikować się z uczniami/zawodnikami,   w sposób konstruktywny, odpowiedni do ich wieku, nigdy ich nie upokarzając

9. Nie umniejszać wysiłków uczniów/zawodników,  podczas zajęć, rozgrywek sportowych lub treningów i nie obwiniać za przegraną.

10. Nie angażować uczniów/zawodników do celów osobistych lub finansowych.

11. Nie angażować się w żadne stosunki seksualne z żadnym uczniem/zawodnikiem, co obejmuje m.in. niestosowanie seksualnie sugestywnych lub dwuznacznych komentarzy i zachowań względem nich.

12. Nie prowokować nieodpowiednich kontaktów z uczniami/zawodnikami, utrzymywać odpowiednie granice w kontaktach z nimi.

13. Prowadzić zajęcia dostosowane do umiejętności i wieku uczniów/zawodników.

14. Współpracować z lekarzami, fizjoterapeutami dla dobra każdego ucznia/zawodnika.

15. Współpracować z innymi nauczycielami/trenerami, opiekunami  dla dobra każdego ucznia/zawodnika.

16. Nie stosować w żadnym wypadku przemocy fizycznej i psychicznej, w tym kar cielesnych.

17. Stale nadzorować uczniów/zawodników, każdorazowo upewniać się, że warunki rozgrywek, zawodów i meczów wyjazdowych są bezpieczne, co obejmuje m.in. brak dzielenia pokoju z nimi.

18. Szanować prywatność uczniów/zawodników, np. nie wchodzić pod prysznice i do szatni bez pozwolenia, nie otaczać ich osobistą opieką, której  nie potrzebują.

 19. Upewnić się, że wszelkie zabiegi pomocy, opatrunku, fizjoterapeutyczne itd. odbywają się w obecności drugiej osoby dorosłej oraz przy otwartych drzwiach.

 20. Przy każdej rozmowie o charakterze indywidualnym, niezależnie od tematu, zapewnić obecność innej osoby dorosłej lub na życzenie uczniów/zawodników,   innego ucznia/zawodnika,, a rozmowy takie przeprowadzać w otwartych pomieszczeniach.

21. Unikać spędzania czasu z uczniami/zawodnikami,  na osobności, bez udziału innych dorosłych.

22. Nie angażować się w niewłaściwe korzystanie z mediów społecznościowych, w tym nie wdawać się w prywatne rozmowy z uczniami/zawodnikami,  w mediach społecznościowych i nigdy nie zamieszczać komentarzy ani nie udostępniać zdjęć i filmów, które mogłyby zagrozić ich dobru lub wyrządzić im krzywdę.

 23. Nie publikować zdjęć, filmów ani innych informacji o uczniach/zawodnikach,  i ich rodzinach w osobistych mediach społecznościowych, np. na Facebooku lub stronach internetowych lub w mediach społecznościowych szkoły, klubu, związku, bez zgody zainteresowanych .

24. Dzielić się swoimi obawami dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony uczniów/zawodników,  z koordynatorem ds. bezpieczeństwa  lub z kierownictwem.

25. Równoważyć potrzebę nadzoru z prawem uczniów/zawodników,  do prywatności, np. nie obserwowania ich pod prysznicem.

26. Być wyczulonym na wszelkie formy zastraszania lub zagrożenia wynikające z używania telefonów komórkowych przez uczniów/zawodników, np. do robienia zdjęć.

Do pobrania:

- Standardy ochrony małoletnich na lekcjach wf i zajęciach sportowych:

dr Tomasz Grad

pok.95

tel: 032 2582209 w 208

mail: tg@womkat.edu.pl

 

linki do materiałów poglądowych:

https://www.womkat.edu.pl/admin.php?controller=articles&view=Item_showOneItem&id=179845

Polecam:

Program aktywna szkoła

Najbliższe szkolenia:

 1. 06.11.2024 godz. 12.00 - 13.30 -Sieć ORE - pierwsze spotkanie online dla nauczycieli doradców  i konsultantów

2. 13.11.2024 godz. 15.30 - 20.00 - I pomoc, kurs nadający uprawnienia

3. 29.11.2024 godz.15.00 - 16.30 - Wizerunek dziecka w internecie, szkolenie online

4. 18.12.2024 godz. 15.00 -17.00 - Projekt rozporządzenia przedmiotu edukacja zdrowotna a wymagania wf.- szkolenie online