Jesteś tutaj: Strona główna > Kluby nauczyciela> Sieć dyrektorów szkół - Wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w nadzorze pedagogicznym

Sieć dyrektorów szkół - Wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w nadzorze pedagogicznym

Adresaci: Dyrektorzy szkół.

Cel: Nabycie umiejętności opracowania i analizy narzędzi pomiaru dydaktycznego w monitorowaniu realizacji podstawy programowej i badaniu efektów kształcenia

 

Moduł

Tematyka

Cele

Po zakończonych zajęciach aktywny uczestnik:

Liczba godzin

Termin

I

Podstawowe pojęcia pomiaru dydaktycznego

1. Wyjaśni podstawowe pojęcia pomiaru dydaktycznego (definicja pomiaru, rodzaje pomiaru, skale, niezbędne właściwości pomiaru dydaktycznego, wymagania i dostosowanie wymagań, planowanie treści nauczania).

2. Skonstruuje wymagania zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego.

4

22.11.2018

II

Zadania testowe

1. Zbuduje zadania zgodnie z zasadami klasycznej teorii zadania

a) zadania otwarte (RO, KO, L).

2. Zbuduje zadania wykorzystywane na egzaminie zewnętrznym (sprawdzian ósmoklasisty, egzamin maturalny).

4

29.11.2018

III

Zadania testowe

1. Zbuduje zadania zgodnie z zasadami klasycznej teorii zadania

a) zadania zamknięte (WW, D, PF).

2. Zbuduje zadania wykorzystywane na egzaminie zewnętrznym (sprawdzian ósmoklasisty, egzamin maturalny).

4

06.12.2018

IV

Test.

Konstruowanie testu

1. Omówi rodzaje testów.

2. Opracuje koncepcję testu.

3. Zbuduje plan ogólny testu: rangowanie materiału, celów kształcenia, poziomów wymagań.

4. Na podstawie planu ogólnego opracuje plan szczegółowy testu – kartotekę.

4

13.12.2018

VI

Konstruowanie testu

1. Na podstawie szczegółowego planu testu (kartoteki) skonstruuje test [opracowanie wstępu (informacji dla ucznia), konstruowanie zadań to kartoteki, klucz punktowania].

4

20.12.2018

VII

Test jako narzędzie diagnostyczne Statystyczne miary opisowe wykorzystywane do opisu osiągnięć uczniów.

Raport ewaluacyjny

1. Wyjaśni pojęcie i zinterpretuje wskaźniki statystyczne:

- łatwość zadań i arkusza

- miary tendencji centralnej

- miary rozproszenia

- rzetelność testu

- inne miary znajdujące się w raporcie.

2. Opracuje raport ewaluacyjny z uwzględnieniem działań poprawiających efekty uczenia się ucznia.

4

10.01.2019

VIII

PRACA WŁASNA - SAMOKSZTAŁCENIE

Opracowanie i przeprowadzenie testu – oddanie raportu z przeprowadzonych badań

15

17.01.2019

 

Kwartalnik Forum Nauczycieli
Oferta RODN WOM 2022/2023