Jesteś tutaj: Strona główna > Informacje> Obszary konsultacji w poszczególnych Pracowniach na rok szkolny 2019/2020

Obszary konsultacji w poszczególnych Pracowniach na rok szkolny 2019/2020

 

Pracownia  Rozwoju Zawodowego Nauczycieli -  2019/2020

Imię i Nazwisko konsultanta

Obszar konsultacji

Anna Czarlińska-Wężyk

  • Edukacja globalna,
  • Doradztwo edukacyjno -zawodowe na różnych etapach edukacyjnych,
  • Nowe narzędzia w pracy nauczyciela − elementy coachingu,
  • Działalność innowacyjna szkoły,
  • Realizacja programu Zachować pamięć. Historia i kultura dwóch narodów,
  • Program Ekonomia na co dzień oraz Moje Finanse w praktyce szkolnej.

Maria Kaczmarek

  • Doradztwo zawodowe w świetle zmian organizacyjno - edukacyjnych od 1.09.2019,
  • Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego od 1.09.2019,
  • Zintegrowany System Kwalifikacji (Polska Rama Kwalifikacji – Sektorowa Rama Kwalifikacji, Kwalifikacje pełne, Kwalifikacje cząstkowe, Kwalifikacje uregulowane, Kwalifikacje rynkowe),
  • Podstawy programowe kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego – zmiany od 1.09.2019,
  • Dokumentacja pedagogiczna w kształceniu zawodowym,
  • Konstruowanie programów nauczania zawodu,
  • Szkolenia nauczycieli pnz i instruktorów pnz.

Mariola Lux

  • Nauczanie geografii we wszystkich typach szkół oraz nauczanie przyrody w szkole podstawowej,
  • Podstawy programowe z geografii i przyrody,
  • Awans zawodowy nauczyciela,
  • Ocena pracy nauczyciela,
  • Organizacja wycieczek szkolnych,
  • Uprawnienia kierownika wypoczynku,
  • Uprawnienia wychowawcy kolonii,
  • Kompetencje kluczowe.

Małgorzata Łukaszewska

  • Orientacja zawodowa w klasach I−VI,
  • Szkolne plany nauczania w kształceniu zawodowym,
  • Modyfikowanie programów nauczania zawodu,
  • Dodatkowe kwalifikacje w kształceniu zawodowym.

Maria Syta

  • Nauczanie matematyki w różnych typach szkół,
  • Podstawa programowa z matematyki –wszystkie etapy,
  • Kompetencje kluczowe,
  • Awans zawodowy nauczycieli,
  • Egzamin ósmoklasisty z matematyki,
  • Ocena pracy nauczycieli,
  • Przepisy prawa oświatowego,
  • Uprawnienia wychowawcy kolonii.

Barbara Ziółkowska

 

  • Przedmioty przyrodnicze,
  • Neurofizjologia dla pedagogów i psychologów,
  • Autyzm, zespół Aspergera – podłoże neurofizjologiczne,
  • Zaburzenia odżywiania – anoreksja, bulimia,
  • Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela,
  • Rozwijanie kompetencji kluczowej uczniów: Umiejętność uczenia się.

Marianna Kłyk

 

 

  • Wychowanie i profilaktyka:  Szkolny Program Wychowania i Profilaktyki,
  • Wychowanie do życia w rodzinie: podstawy prawne, podstawa programowa, budowa i struktura programu, struktura formalna lekcji, treści merytoryczne wychowania do życia w rodzinie bloku tematycznego  A oraz bloku tematycznego B  w szkole podstawowej, w szkole ponadpodstawowej, trudności w prowadzeniu zajęć,
  • Problematyka zachowań agresywnych w szkole. Profilaktyka nękania i dręczenia w szkole. Rola wychowawcy w doraźnym postępowaniu w czasie zachowań agresywnych,
  • Rozwiązywanie konfliktów. Rozwiązywanie problemów wychowawczych,
  • Profilaktyka uzależnień, w tym uzależnień behawioralnych.  Profilaktyka HIV/AIDS,
  •  Program wychowawcy klasowego,
  • Promocja zdrowia w szkole.

Tomasz Grad

 

  • Edukacja zdrowotna,
  • Wychowanie fizyczne,
  • Edukacja dla bezpieczeństwa,
  • I pomoc przedmedyczna,
  • Prawo oświatowe w praktyce,
  • Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli,
  • Organizacja obozów, wycieczek, zawodów sportowych,
  • Negocjacje, mediacje i arbitraż  szkolny.

Renata Chmielewska

 

  • Podstawa programowa  wychowania przedszkolnego oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci,
  • Preorientacja zawodowa w wychowaniu przedszkolnym - założenia programu, cele oraz warunki i sposoby realizacji,
  • Edukacja regionalna w wychowaniu przedszkolnym - wzmocnienie więzi etnicznej, kulturowej i muzyczno−
    obrzędowej,
  • Edukacja przez sztukę – różne formy plastyczne, muzyczne i teatralne,
  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne - wzmocnienie więzi z rodziną i środowiskiem lokalnym,
  • Wspomaganie rozwoju  dziecka poprzez zajęcia, różnego rodzaju zabawy  i przygotowanie do nauki czytania
    i pisania.

Joanna Drążek

Metodyka nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem:

  • Nauczania poszczególnych sprawności (mówienie, rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego, pisanie) oraz kompetencji językowych (słownictwo, gramatyka),
  • Metod  aktywizujących na lekcjach języka obcego,
  • Pracy z uczniem słabym na lekcjach języka obcego,
  • Pracy z uczniem zdolnym na lekcjach języka obcego,
  • Nauczania  w klasie o zróżnicowanym poziomie kompetencji językowej (Mixed – Ability Class),
  • Podstawy programowej – języki obce.

Barbara Czwartos

 

 

Metodyka nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem:

  • Nauczania strategicznego, strategii  i ich zastosowanie na lekcji języka obcego,
  • Aktywizowania uczniów na lekcji poprzez przygotowanie projektów, zastosowanie aplikacji itp.,
  • Podniesienia jakości nauczania w kontekście egzaminu ósmoklasisty ,
  • Procesu rozumienia tekstów pisanych – przygotowanie uczniów,
  • Psycholingwistyki ( strategie przetwarzania informacji). 

 

Pracownia  Zarządzania i Analiz Oświatowych  -  2019/2020

Imię i nazwisko konsultanta

Obszar konsultacji

Krzysztof Bednarek

  • Umiejętności interpersonalne,
  • Metody badań społecznych (w tym ewaluacji),
  • Diagnozowanie jakości pracy szkoły (także z wykorzystaniem EWD),
  • Problematyka przywództwa i zarządzania w pracy zespołowej,
  • Sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
  • Demokratyzacja życia szkoły i tworzenia społeczeństwa obywatelskiego oraz etyczne aspekty rozwoju szkoły i nauczycieli.

Ewa Chorąży

  • Kompetencje kluczowe,
  • Podstawa programowa z historii w szkole ponadgimnazjalnej i ponadpodstawowej,
  • Wykorzystanie KPA w pracy szkoły i placówki,
  • Analiza wyników egzaminów zewnętrznych.

Cezary Lempa

  • Analiza wyników egzaminów zewnętrznych,
  • Kompetencje kluczowe,
  • Ewaluacja wewnętrzna.

Paweł Matyszkiewicz

  • Podstawa programowa z historii i WOS,
  • Działania wychowawczo − profilaktyczne w szkole i placówce,
  • Wykorzystanie metod aktywizujących w pracy na lekcji,
  • Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe pod patronatem Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach,
  • Wojewódzkie Konkursy Historyczne pod patronatem Marszałka Województwa Śląskiego.

Adam Pukocz

  • Wykorzystanie prawa oświatowego i KPA w pracy szkoły i placówki,
  • Podstawa programowa z biologii.

Renata Stanek-Kozłowska

  • Zastosowanie coachingu w pracy wychowawczej z uczniem,
  • Współczesny rodzic w szkole,
  • Przygotowanie  do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego,
  • Umiejętności interpersonalne – jak rozmawiać z uczniami i rodzicami,
  • Motywacje ucznia i nauczyciela.

Marek Szafraniec

  • Projekty finansowane z EFS,
  • Innowacyjne metody nauczania w tym WebQuest,
  • Mobilne aplikacje edukacyjne.

 

 

Pracownia Informacji Pedagogicznej -   2019/2020

Imię i Nazwisko konsultanta

Obszar konsultacji

Aldona Ferdyn

  • Biblioteki szkolne,
  • Technologie informacyjno - komunikacyjne w edukacji oraz bibliotekach szkolnych,
  • Portale i serwisy bibliotekarskie,
  • Narzędzia cyfrowe wykorzystywane do promocji czytelnictwa.

Maria Wilk

  • Informatyka,
  • Podstawa programowa z informatyki,
  • Nauczanie na odległość − platforma Moodle,
  • Praca w chmurze – aplikacje Google,
  • Cyberprzemoc.

Andrzej Musiał

  • Technika,
  • Podstawa programowa z techniki,
  • Prawo autorskie w przygotowaniu materiałów dydaktycznych,
  • Rozpowszechnianie i ochrona wizerunku osób i obiektów w praktyce szkolnej.

Aleksandra  Gorzelik

  • Sposoby realizowania nowej podstawy programowej i kształtowanie kompetencji kluczowych na przedmiotach artystycznych ,
  • Realizacja programu edukacji regionalnej dla województwa śląskiego: Górny Śląsk jako dobro wspólne,
  • Teksty kultury na przedmiotach humanistycznych,
  • Projekty edukacyjne oparte na lokalnym dziedzictwie.