Szkolenie realizowane w ramach Projektu
Akademia Początkującego, Poszukującego Nauczyciela
Adresat:
zainteresowani tematyką nauczyciele szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych
Cele szkolenia. Zakłada się, że uczestnik:
- Usystematyzuje wiedzę z zakresu fizjologii uczenia się.
- Pozna etapy efektywnego uczenia się ze względu na fizjologię zapamiętywania.
- Wzbudzi refleksję nad sensownym zadawaniem prac domowych.
Tematyka szkolenia:
- Fizjologia uczenia się a higiena pracy umysłowej: Struktury OUN odpowiedzialne za proces uczenia się. Fazy tworzenia i magazynowania informacji w pamięci. Pamięć krótkotrwała, pamięć długotrwała. Pamięć deklaratywna. Pamięć proceduralna. Pamięć wybiórcza. Wpływ odżywiania na proces zapamiętywania. Warunki zewnętrzne sprzyjające zapamiętywaniu. Sprawność psychofizyczna człowieka a pora dnia. Okresy sensytywne.
- Warunki sprzyjające samodzielnej nauce: Motywowanie dziecka do samodzielnego uczenia się. Krzywa zapominania Ebbinghausa. Problematyka koncentracji i ‘rozpraszaczy’ w procesie uczenia się. Rola snu w efektywnym uczeniu się. Gospodarowanie czasem. Rola zadań domowych. Regulamin pracy domowej ucznia.
Liczba godzin: 3 godziny dydaktyczne
Informacje o zaświadczeniach:
Zaświadczenia z udziału w zajęciach zostaną przesłane drogą elektroniczną na adres podany w zgłoszeniu na szkolenie
Uwaga: Link do szkolenia zostanie przesłany dzień przed szkoleniem.
Prowadząca szkolenie:
Marianna Kłyk: nauczyciel konsultant ds wychowania, profilaktyki, edukacji zdrowotnej, wychowania do życia w rodzinie. Autorka programów nauczania przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, zatwierdzonych do nauczania szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, profilaktyki edukacyjnej, dydaktyki, edukacji zdrowotnej oraz problematyki zdrowia publicznego.