“Im bardziej potrafię utrzymać relację wolną od osądów i oceny, tym bardziej to pozwoli drugiej osobie dotrzeć do punktu, gdzie rozpoznanie przez nią umiejscowienia oceny, centrum odpowiedzialności, leży wewnątrz niej.” CARL ROGERS
Celem konferencji jest doskonalenie oraz poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie szeroko rozumianych kompetencji dydaktyczno-wychowawczych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień nawiązywania, budowania i podtrzymywania relacji w edukacji.
O prowadzących:
dr Iwona Wendreńska - doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zainteresowania badawcze oscylują wokół: wspomagania rozwoju osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; edukacją i rewalidacją osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; kompetencji w kształceniu specjalnym i kształceniu pedagogów specjalnych. Autorka monografii, artykułów naukowych, współredaktorka prac zbiorowych z zakresu pedagogiki specjalnej; członek zespołu redakcyjnego prac z Serii Wydawniczej „Specjalne potrzeby edukacyjne”.
dr Hewilia Hetmańczyk - doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pracownik badawczo-dydaktyczny Instytutu Pedagogiki UŚ. Zainteresowania badawcze: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z rozwojem społeczno-emocjonalnym dzieci w wieku przedszkolnym, gotowością szkolną, twórczością, zaburzeniami rozwojowymi, nowatorskimi rozwiązaniami metodycznymi w pracy z dziećmi, współpracą środowiska przedszkolnego z rodziną i środowiskiem lokalnym. Autorka licznych publikacji w czasopismach naukowych, współautor i redaktor monografii naukowych.
dr Barbara Czwartos - nauczyciel konsultant, ekspert w zakresie dydaktyki nauczania języków obcych, psycholingwistyki oraz wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia językowego, trener w zarządzaniu oświatą, certyfikowany nauczyciel w zakresie podnoszenia efektywności procesu nauczania (certyfikat LQW).
dr Agnieszka Twaróg-Kanus -nauczyciel konsultant ds. edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, adiunkt naukowo-badawczy Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, oligofrenopedagog. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: kompetencji dydaktyczno - metodycznych, społecznych i osobistych; kompetencji miękkich, w tym głównie: z komunikacji, motywacji, kreatywności; kompetencji kluczowych; myślenia krytycznego. więcej tu >>>
dr Ewa Chorąży - dr nauk humanistycznych, nauczycielka-konsultantka w Pracowni Zarządzania i Analiz Oświatowych, ekspert i arbiter CKE i OKE, trener systemu egzaminów zewnętrznych. Wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły. Specjalista w zakresie dydaktyki przedmiotów humanistycznych z wykorzystaniem elementów neurodydaktyki, mentoringu i tutoringu, specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego. Autorka wielu publikacji z dziedziny edukacji, dydaktyki historii i egzaminów zewnętrznych.
Anna Czarlińska-Wężyk - nauczycielka-konsultantka w Pracowni Wychowania, Kształcenia Ogólnego i Zawodowego, ekspert i edukator z listy MEiN,trenerka w oświacie, trenerka z zakresu edukacji: globalnej, ekonomicznej i przedsiębiorczości, certyfikowana COACH PRAKTYK BIZNESU Norman Benett Academy, posiada kompetncje z zakresu m.in. doradztwa zawodowego, specjalistka w obszarze kompetencji miękkich, nauczania przedmiotów ekonomicznych i przedsiębiorczości; więcej informacji tutaj<<<
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adresat: dyrektorzy i nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek różnego typu. Wszyscy zainteresowani problematyką relacji, doskonaleniem jakości pracy własnej oraz rozwojem inkluzyjnym całej społeczności szkolnej.
Zarys programu:
Konferencja nieodpłatna.
Aby zapisać się na konferencję należy wypełnić formularz na dole strony
=====================================================