Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, którzy chcą uzyskać kompetencje do nauczania dorosłych zarówno w formach szkolnych, (np. szkoły policealne, kwalifikacyjne kursy zawodowe) jak i pozaszkolnych. Celem jest wyposażenie w wiedzę i kompetencje z zakresu andragogiki z elementami wsparcia uczących się narzędziami coachingowymi, które umożliwiają profesjonalne organizowanie procesów edukacyjnych dla osób dorosłych.
Uwaga: kompetencje z zakresu andragogiki są wymagane przy organizacji szkoleń na zlecenie ORE, MEN, KO czy innych publicznych oraz prywatnych instytucji organizujących szkolenia.
Lp. |
Tematyka |
Liczba godzin |
Prowadzący |
Termin |
1 |
Wprowadzenie do problematyki: Definicje andragogiki. Funkcje i zasady kształcenia dorosłych. |
5 |
Maria Kaczmarek |
25.04.2019, g.15-18.55 |
2 |
Podstawowe uwarunkowania uczenia się dorosłych: Fazy rozwojowe człowieka dorosłego.Dydaktyka nauczania dorosłych – style, strategie, i metody uczenia się człowieka dorosłego.Twórczość jako proces. |
5 |
Anna CzarlińskaWężyk
|
09.05.19 godz. 15.00-18.55 |
3 |
Elementy prawa oświatowego: Główne kierunki zmian edukacji dorosłych w Polsce |
2 |
Mariola Lux |
14.05.2019 g.15-16.30 |
4 |
Psychologia rozwojowa dorosłych: Jak pracuje mózg dorosłego.Potrzeby i oczekiwania dorosłych w kontekście uczenia się i rozwoju |
3 |
Barbara Ziółkowska |
14.05.2019 g.16.30-18.55 |
5 |
Narzędzia coachingowe w pracy z grupą: Komunikacja ludzi dorosłych.Praca z grupą – moderowanie zajęć. Budowanie relacji: prowadzący – uczestnik. Techniki coachingowe pracy z dorosłymi |
10 |
Krzysztof Bednarek Renata StanekKozłowska |
16.05.2019 g.15-18.55 21.05.2019 g.15-18.55 |
6 |
Metody kształcenia na odległość z wykorzystaniem nowoczesnych technologii |
5 |
Maria Wilk/Andrzej Musiał |
28.05.2019 g.15-18.55 |
7 |
Prowadzenie zajęć z grupą. Superwizja i ewaluacja pracy |
5 |
Anna Czarlińska-Wężyk |
04.06.2019 g.15-18.55 |
8 |
Praca własna: przygotowanie programu i materiałów szkoleniowych |
10 |
--- |
|
9 |
RAZEM |
45 |
|