Jesteś tutaj: Strona główna > Oferta> Dydaktyka przedmiotowa i narzędzia dydaktyczne

Dydaktyka przedmiotowa i narzędzia dydaktyczne

Zgłoszenia: Dział Szkoleń:

Standardowa liczba godzin szkolenia rady pedagogicznej – 5.

W zamówieniu szkolenia Rady Pedagogicznej, prosimy o podanie:

1) Tematu szkolenia 2) Propozycji terminu 3) Danych osoby do kontaktu.

Prosimy o zgłoszenie telefoniczne pod numerem: 32 203 66 56 / 32 203 66 40 lub mailowe: kursy@womkat.edu.pl lub szkolenia@womkat.edu.pl.

 

Zakres tematyczny

Prowadzący

Skuteczne nauczanie

  • Zacznij od… − relacje w klasie szkolnej fundamentem sukcesu
  • Ocenianie czy informowanie o postępach – istotny  element w planowaniu strategii nauczania
  • Doskonalenie kompetencji szkół w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • dr Barbara Czwartos
  • Projekt edukacyjny − skuteczne planowanie, motywowanie i aktywizowanie uczniów
  • Wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego w planowaniu pracy dydaktyczno-wychowawczej
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Mariola Lux

 

  • Nauka kreatywnego i twórczego myślenia w szkole
  • Dobrostan ucznia, nauczyciela i rodzica, czyli jak kształtować funkcjonowanie i rozwój społeczności szkolnej
  • Metody dydaktyczne angażujące uczennice i uczniów w proces uczenia się – elementem skutecznej dydaktyki
  • Relacje jako główny element skutecznej edukacji
  • dr Ewa Chorąży
  • Zadania, które wspomagają uczenie się uczniów
  • Jak zapewnić sukces na egzaminie zewnętrznym uczniowi, nauczycielowi i szkole
  • dr Ewa Chorąży
  • Cezary Lempa
  • Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania
  • Jak uczyć się z przyjemnością
  • Paweł Matyszkiewicz
  • Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem edukacji XXI wieku
  • Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości?
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • dr Ewa Chorąży
  • Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Jak pobudzać i wykorzystać naturalne procesy neurobiologiczne dla wzmocnienia skuteczności działania
  • dr Ewa Chorąży
  • dr Barbara Czwartos
  • Praca z uczniem z trudnościami w nauce
  • Pamięć i uwaga, czyli jak efektywnie uczyć się i nauczać
  • Nauczanie strategiczne – jak ułatwić uczniom przyswajanie i wykorzystywanie informacji
  • Strategie nauczania z uwzględnieniem podejścia interdyscyplinarnego − praktyczne rozwiązania
  • Storytelling, czyli jak opowiadając uczyć lepiej
  • Memy i memetyka w szkole – kreowanie i zarządzanie wiedzą uczniów
  • Szkoła memów. Czym są memy i co mają wspólnego ze szkołą?
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Alternatywne metody prowadzenia lekcji

 

  • dr Barbara Czwartos
  • Anna Czarlińska-Wężyk

 

  • Edukacja międzykulturowa we współczesnej szkole

 

  • Aleksandra Gorzelik

 

  • Praca zespołowa na lekcji

 

  • dr Mirella Zajega

 

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym

  • Język Edukacji Szkolnej (JES) – metody pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym w kontekście komunikacji, przekazu treści oraz zapamiętania informacji
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • dr Mirella Zajega

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości? Co czytamy w podstawie programowej i jak wdrożyć jej zapisy
  • Współpraca zamiast konkurencji – jak przygotować zajęcia edukacyjne z elementami kooperacji
  • Anna Czarlińska-Wężyk

  • Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej
  • dr Ewa Chorąży 
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Cezary Lempa
  • Kształcenie kompetencji kluczowych i myślenia krytycznego –warunkiem sukcesu edukacyjnego i egzaminacyjnego ucznia, nauczyciela i szkoły
  • dr Ewa Chorąży
  • Cezary Lempa
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych na zajęciach szkolnych
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Mariola Lux
  • Maria Syta

Aktywność i kreatywność w procesie uczenia się i nauczania

  • Jak rozwijać kreatywność uczniów?
  • Maria Syta
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Mariola Lux
  • Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń, czyli jak rozwijać kompetencje przyszłości
  • dr Barbara Czwartos
  • Aleksandra Gorzelik
  • Krytyczne podejście do informacji w sieci
  • Andrzej Musiał
  • Myślenie pytaniami, czyli kto, jak i po co pyta w szkole?
  • Krytyczne myślenie w siedmiu krokach – zastosowanie  rutyn myślowych
  • Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń. Projekt edukacyjny szansą na samodzielność uczniów
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Metody aktywizujące ucznia
  • dr Barbara Czwartos
  • Joanna Drążek
  • dr Mirella Zajega
  • Uczniowie zdolni – jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • dr Barbara Czwartos
  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – zasady pracy z uczniem dyslektycznym
  • dr Barbara Czwartos

Narzędzia i metody

  • Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły
  • Rozwijanie kreatywności i innowacyjności z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych
  • Aleksandra Gorzelik

 

  • Aktywizowanie czy aktywność? Metoda JIGSAW  i inne wybrane techniki do wspólnej pracy
  • Wybrane techniki coachingowe w pracy dydaktycznej na zajęciach z doradztwa zawodowego
  • Lekcja odwrócona czy (lub?) praca domowa. Skuteczność vs. samodzielność
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Metoda eksperymentu na przedmiotach przyrodniczych
  • Mariola Lux
  • Wykorzystanie aplikacji do tworzenia interaktywnych lekcji
  • Eduaktywne lekcje – wykorzystanie aplikacji Nearpod i Wizer.me do tworzenia interaktywnych lekcji
  • dr Barbara Czwartos
  • Współpraca (Collaboration w modelu 4K) w środowisku szkolnym jako kompetencja przyszłości
  • Praca projektowa jako odpowiedź na  wykorzystanie sztucznej inteligencji w rzeczywistości szkolnej
  • Rola wizualizacji w procesie uczenia się i nauczania – zastosowanie wybranych aplikacji
  • dr Barbara Czwartos

    Aleksandra Gorzelik
  • Rola informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania
  • Informacja zwrotna jako ważny element oceniania wewnątrzszkolnego
  • dr Barbara Czwartos
  • dr Ewa Chorąży
  • Cezary Lempa
  • Aplikacje cyfrowewspomagające pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • dr Barbara Czwartos
  • Aldona Ferdyn
  • Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych 
  • Anna Czarlińska-Wężyk
  • Aldona Ferdyn
  • Szukanie odpowiedzi na wątpliwości językowe – przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej
  • Jak słowa mogą motywować i demotywować uczniów do nauki –
  • skuteczna komunikacja w relacjach szkolnych
  • dr Mirella Zajega
  • Narzędzia do samosprawdzającej się wiedzy − ocenianie bez nakładu czasu
  • Hanna Dąbrowska

Języki obce

  • Zwiększenie skuteczności nauczania języków obcych, czyli jak uczyć, żeby nauczyć (kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych w zakresie nauczania języków obcych)
  • dr Barbara Czwartos
  • Joanna Drążek