Zakres tematyczny
|
Prowadzący
|
Skuteczne nauczanie
|
- Zacznij od… − relacje w klasie szkolnej fundamentem sukcesu
- Ocenianie czy informowanie o postępach – istotny element w planowaniu strategii nauczania
- Doskonalenie kompetencji szkół w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- dr Barbara Czwartos
|
- Projekt edukacyjny − skuteczne planowanie, motywowanie i aktywizowanie uczniów
- Wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego w planowaniu pracy dydaktyczno-wychowawczej
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- Mariola Lux
|
- Nauka kreatywnego i twórczego myślenia w szkole
- Dobrostan ucznia, nauczyciela i rodzica, czyli jak kształtować funkcjonowanie i rozwój społeczności szkolnej
- Metody dydaktyczne angażujące uczennice i uczniów w proces uczenia się – elementem skutecznej dydaktyki
- Relacje jako główny element skutecznej edukacji
|
|
- Zadania, które wspomagają uczenie się uczniów
- Jak zapewnić sukces na egzaminie zewnętrznym uczniowi, nauczycielowi i szkole
|
- dr Ewa Chorąży
- Cezary Lempa
|
- Metody i techniki skutecznego uczenia − nauczania
- Jak uczyć się z przyjemnością
|
|
- Kształcenie umiejętności uczenia się wymogiem edukacji XXI wieku
- Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości?
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- dr Ewa Chorąży
|
- Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Jak pobudzać i wykorzystać naturalne procesy neurobiologiczne dla wzmocnienia skuteczności działania
|
- dr Ewa Chorąży
- dr Barbara Czwartos
|
- Praca z uczniem z trudnościami w nauce
- Pamięć i uwaga, czyli jak efektywnie uczyć się i nauczać
- Nauczanie strategiczne – jak ułatwić uczniom przyswajanie i wykorzystywanie informacji
- Strategie nauczania z uwzględnieniem podejścia interdyscyplinarnego − praktyczne rozwiązania
- Storytelling, czyli jak opowiadając uczyć lepiej
- Memy i memetyka w szkole – kreowanie i zarządzanie wiedzą uczniów
- Szkoła memów. Czym są memy i co mają wspólnego ze szkołą?
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
|
- Alternatywne metody prowadzenia lekcji
|
- dr Barbara Czwartos
- Anna Czarlińska-Wężyk
|
- Edukacja międzykulturowa we współczesnej szkole
|
|
- Praca zespołowa na lekcji
|
|
Uczeń z doświadczeniem migracyjnym
|
- Język Edukacji Szkolnej (JES) – metody pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym w kontekście komunikacji, przekazu treści oraz zapamiętania informacji
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- dr Mirella Zajega
|
Kompetencje kluczowe
|
- Kompetencje kluczowe czy kompetencje przyszłości? Co czytamy w podstawie programowej i jak wdrożyć jej zapisy
- Współpraca zamiast konkurencji – jak przygotować zajęcia edukacyjne z elementami kooperacji
|
|
- Kompetencje kluczowe – pojęcie i planowanie pracy lekcyjnej
|
- dr Ewa Chorąży
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- Cezary Lempa
|
- Kształcenie kompetencji kluczowych i myślenia krytycznego –warunkiem sukcesu edukacyjnego i egzaminacyjnego ucznia, nauczyciela i szkoły
|
- dr Ewa Chorąży
- Cezary Lempa
|
- Rozwijanie kompetencji kluczowych na zajęciach szkolnych
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- Mariola Lux
- Maria Syta
|
Aktywność i kreatywność w procesie uczenia się i nauczania
|
- Jak rozwijać kreatywność uczniów?
|
- Maria Syta
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
- Mariola Lux
|
- Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń, czyli jak rozwijać kompetencje przyszłości
|
- dr Barbara Czwartos
- Aleksandra Gorzelik
|
- Krytyczne podejście do informacji w sieci
|
|
- Myślenie pytaniami, czyli kto, jak i po co pyta w szkole?
- Krytyczne myślenie w siedmiu krokach – zastosowanie rutyn myślowych
- Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń. Projekt edukacyjny szansą na samodzielność uczniów
|
|
- Metody aktywizujące ucznia
|
- dr Barbara Czwartos
- Joanna Drążek
- dr Mirella Zajega
|
- Uczniowie zdolni – jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- dr Barbara Czwartos
|
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – zasady pracy z uczniem dyslektycznym
|
|
Narzędzia i metody
|
- Wykorzystanie nowoczesnego myślenia projektowego (Design Thinking) w planowaniu i realizacji zadań szkoły
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych
|
|
- Aktywizowanie czy aktywność? Metoda JIGSAW i inne wybrane techniki do wspólnej pracy
- Wybrane techniki coachingowe w pracy dydaktycznej na zajęciach z doradztwa zawodowego
- Lekcja odwrócona czy (lub?) praca domowa. Skuteczność vs. samodzielność
|
|
- Metoda eksperymentu na przedmiotach przyrodniczych
|
|
- Wykorzystanie aplikacji do tworzenia interaktywnych lekcji
- Eduaktywne lekcje – wykorzystanie aplikacji Nearpod i Wizer.me do tworzenia interaktywnych lekcji
|
|
- Współpraca (Collaboration w modelu 4K) w środowisku szkolnym jako kompetencja przyszłości
- Praca projektowa jako odpowiedź na wykorzystanie sztucznej inteligencji w rzeczywistości szkolnej
- Rola wizualizacji w procesie uczenia się i nauczania – zastosowanie wybranych aplikacji
|
-
dr Barbara Czwartos
Aleksandra Gorzelik
|
- Rola informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania
- Informacja zwrotna jako ważny element oceniania wewnątrzszkolnego
|
- dr Barbara Czwartos
- dr Ewa Chorąży
- Cezary Lempa
|
- Aplikacje cyfrowewspomagające pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
- dr Barbara Czwartos
- Aldona Ferdyn
|
- Motywowanie uczniów i zarządzanie zespołem klasowym z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych
|
- Anna Czarlińska-Wężyk
- Aldona Ferdyn
|
- Szukanie odpowiedzi na wątpliwości językowe – przegląd ważniejszych wydawnictw i stron internetowych z zakresu poprawności językowej
- Jak słowa mogą motywować i demotywować uczniów do nauki –
- skuteczna komunikacja w relacjach szkolnych
|
|
- Narzędzia do samosprawdzającej się wiedzy − ocenianie bez nakładu czasu
|
|
Języki obce
|
- Zwiększenie skuteczności nauczania języków obcych, czyli jak uczyć, żeby nauczyć (kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych w zakresie nauczania języków obcych)
|
- dr Barbara Czwartos
- Joanna Drążek
|